Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Om å bli sett og hørt i en gitarbutikk: Fem stjerner til Backstage Sandvika


Christobel

Anbefalte innlegg

Har vært innom en del forretninger i Buskerud, Oslo, Vestfold og Trondheim i 2016. Totalt har jeg vel handlet div utstyr for ca. 40.000,- - 50.000,-.

Backstage Sandvika har jeg vært innom en del ganger. Meget bra service.

Myhrbraaten Musikk/Gitarhuset passerer jeg hver dag til og fra jobb. Alle gangene jeg har vært innom har det vært elendig service/hjelp. Spurt flere ganger om gitarer og anbefalinger, men følelsen av å bli oversett/ignorert er 100%. Siste gangen jeg var der, endte jeg til slutt opp med å kjøpe en capo. Personen bak disken så rart på meg og spydig lurte på om hvorfor jeg ikke handler gitar i samme slengen... Jeg svarte tilbake at jeg handler ikke gitar av noen som ikke gjør en innsats for å selge noe... Kommer ikke til å sette min fot der igjen. Endte med å handle en Martin 000-15M hos 4Sound.

Procom Music i Drammen har jeg også vært innom en del ganger. Godt utvalg av gitarer og tilbehør. Her har det alltid vært flere mennesker som jobber, men også her sitter jeg med en følelse av at besøkende blir ignorert. Ikke spesielt mange besøkende mens jeg har vært der, men alltid må en spørre/mase om å få hjelp. Opptil flere ganger... Da blir liksom iveren med å kjøpe noe nytt, dempet noen hakk... Hadde i 2015 bestemt meg for å handle en knakende god gitar, uten at jeg helt hadde bestemt meg (Hadde noen tanker, ja...). Hadde et budsjett på 55.000,- Til og med fruen var med den gangen og vi troppet opp en lørdag i butikken. Vi gikk inn hvor gitarene hang og flere ansatte gikk rundt og enset oss ikke der vi sto. En kom bort og jeg startet med å spørre litt om de high end gitarene. Han dro meg flere ganger mot de billigste og mente det var mange i dette segmentet som kunne måle seg med de dyreste... Jeg sa at jeg hadde et budsjett på 55.000,- og skulle handle denne lørdagen, men da lo han og sa at den prisklassen kunne han ikke anbefale noe. (Dette til tross for at jeg så de hadde en meget fin Taylor som jeg hadde prøvd i London noen uker før...). Mener å huske at denne lå på rundt 40.000,-.

Generelt synes jeg det er rart at en blir ignorert ofte når en er inne i disse butikkene. Føles som om en må jobbe hardt for å bli stamkunde og bli prioritert. Når jeg går inn i en butikk som dette, så er jeg der i de fleste tilfellene for å handle noe. Er i "modus" og har virkelig lyst på, samt å få en type "bekreftelse" fra de som jobber der at jeg gjør et godt kjøp.

Jeg ser ikke ut som noen slask... Når jeg er innom denne type butikker, så er det på vei hjem fra jobb og da er jeg kledd for å gå rett i en konfirmasjon eller bryllup. Kanskje det er der feilen ligger :-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Backstage Sandvika kan anbefales, spesielt utenom rushtiden, veldig god service der. 

 

Dyhrbraaten ligger i et belastet strøk, det kan hende at daglig erfaring med junkie-klintell gjør noe med kan kundebehandlingen?

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Den 1/15/2017 at 19.30, RuneMa skrev:

Procom Music i Drammen har jeg også vært innom en del ganger. Godt utvalg av gitarer og tilbehør. Her har det alltid vært flere mennesker som jobber, men også her sitter jeg med en følelse av at besøkende blir ignorert. Ikke spesielt mange besøkende mens jeg har vært der, men alltid må en spørre/mase om å få hjelp. Opptil flere ganger... Da blir liksom iveren med å kjøpe noe nytt, dempet noen hakk... Hadde i 2015 bestemt meg for å handle en knakende god gitar, uten at jeg helt hadde bestemt meg (Hadde noen tanker, ja...). Hadde et budsjett på 55.000,- Til og med fruen var med den gangen og vi troppet opp en lørdag i butikken. Vi gikk inn hvor gitarene hang og flere ansatte gikk rundt og enset oss ikke der vi sto. En kom bort og jeg startet med å spørre litt om de high end gitarene. Han dro meg flere ganger mot de billigste og mente det var mange i dette segmentet som kunne måle seg med de dyreste... Jeg sa at jeg hadde et budsjett på 55.000,- og skulle handle denne lørdagen, men da lo han og sa at den prisklassen kunne han ikke anbefale noe. (Dette til tross for at jeg så de hadde en meget fin Taylor som jeg hadde prøvd i London noen uker før...). Mener å huske at denne lå på rundt 40.000,-.

Jøss. Der har vi ulike erfaringer.

Har handlet på ProCom et par ganger det siste året. Først for å kjøpe nye monitorer til bandet. (De var eneste i Norge som førte noe mer fornuftig enn Laney i billigsegmentet). Den andre gangen for å kjøpe meg ny kassegitar. (Nærmeste butikk som hadde Fender Paramount på lager, i tillegg til mulig aktuelle andre gitarer i samme prisklasse.) Begge ganger ble jeg tatt hånd om nesten med en gang jeg kom inn i butikken av hyggelige folk som velvillig både lot meg teste monitorer og slå meg løs i kassegitar-rommet. De kom med fornuftige tips og input (kanskje litt vel hypp på å prøve å selge meg en Taylor 214, selv om jeg var ganske klar på at det ville jeg ikke ha igjen, for den funket ikke til mitt spesifikke formål), uten noen ekstrem pushing. Jeg har ingen problemer med å handle der igjen, eller å anbefale dem til andre bekjente. Har vært der både i ukedager og helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Vil bare fortelle at 2 musikkhandel i Oslo jeg ikke liker meg i. Har dårlig erfaring med gitarhuset og Hornaas musikk as. Kan begynne med gitarhuset. Myhrbraaten het det engang. Dårlig kunnskap har selgerne. Dem virker arogante som dem vet alt. Tillegg så virke dem sur. Og nesten kjefter på deg om du titter på gitarer. Kjøpe du ikke noe der så ser dem enda mer sur å pist ut. Og gamlingen Myhrbraaten selv som heldgvis har gått av med pensjon. Som sikkert var drittlei å jobbe der å jobbe i det hele tatt. Har skrevet i et annet forum om den butikken hva selgern mente om en vintage gitar og hva han synes var bra. Å ville at jeg skulle kjøpe. Tillegg så liker jeg ikke stemningen jeg får av å gå inn i den butikken. Når det gjelder Hornaas så ligger butikken i et området som er mye narkomane i. Det virker å ikke så trygt å gå der. Butikken har mye gitarer men mye er det støv på. Å virker som har vært der i mange år. Dem som jobber der sitter mye bak kassen å virker ikke som di er helt med. Di 2 gangene jeg har spurt om ting. 

En butikk jeg fant i Strømmen heter Backstage. Hyggelig folk som jobber der å en butikk som er å anbefale. Har ikke noe imot den butikken. Du kan prate gitar med dem. Du kan prøve gitarer uten noe problem. Å di er ikke sure. Di prøver å hjelpe på alle måter. Å di kan gitar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

4Sound på Kvadrat i Rogaland. 

Først og fremst er jeg i utgangspunktet skeptisk til de store kjedene. Det gjelder alle kategorier. Hadde med meg kassegitaren jeg har derfra for å få en mening om hvilken tilstand den er i..

Ble møtt av en ung kar med ekstremt moteriktige klær og over gjennomsnittet laid back holdning, fordomsfull som jeg er avskrev jeg ham med en gang.. Han viste seg å være utrolig dyktig, hyggelig og ikke pushy. Han ga meg en 5 minutters privatkonsert på min gitar og masse gode tips til bl.a rengjøring, strengbytte og div.. Tipp topp tommel opp??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.