Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Om å bli sett og hørt i en gitarbutikk: Fem stjerner til Backstage Sandvika


Christobel

Anbefalte innlegg

Har nå for første gang på lenge bestilt noe fra Sound1/ marios musikk. Inntrykket mitt de siste årene har vært dårlig, men jeg må nok bare spise i meg de dårlige ordene jeg har hatt om dem. De har ytt service på høyt nivå i denne handelen. Skulle bestille nye kondiser til mesaen min, og de dobbelsjekket betegnelser med meg og luthmann og ringte meg når kondisene var kommet. Da ble jeg tilbydd flere betalings- og fraktmetoder alt etter hva som passet meg best. Alt i alt en særdeles enkel handel. Two enthusiastic thumbs up!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, du er virkelig fornøyd du?

Min erfaring med Sound1 er forsåvidt grei. De er ikke så flinke til å sende alle varer du bestiller på første forsøk, men når du ringer og sier at noe mangler pleier resten å dukke opp ganske så kvikt. Dette har skjedd både med meg og brodern.

Ellers har det vært både hyggelig og hjelpsomt å være i kontakt med kundeservice de gangene jeg har trengt det, så jeg har ingen problemer med å bestille herfra om de har et godt tilbud på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

På 4sound moss(Stordahl musikk) har de vært generelt hyggelige mot meg. Skal sies at jeg har handlet der noen ganger og fikset småting på gitarer. Litt dårlig utvalg, men dette skal jeg kunne leve med. Da jeg har spurt om ting jeg har skullet kjøpe så har jeg fått hjelp. De er litt trege til å tilby hjelp til tider, men alle butikker har gode og dårlige dager.

Jeg må si at min opplevelse av 4Sound Moss (Stordahl musikk) har vært en veldig god opplevelse. Det kan hende det var fordi det var litt rolig i butikken en torsdagskveld, men jeg fikk veldig god service, og som bassist opplevde jeg at det var mer variert utvalg av instrumenter og veldig god kunnskap hos betjeningen (etter hva jeg skjønte så er to av dem utøvende bassister). Men også andre produkter som f.eks. lydkort og pedaler fikk jeg gode svar på når jeg spurte. Anbefales. Østfold Musikk og 4Sound Moss er nå mine favorittforhandlere i Østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Skulle bare mangle. Har handlet med Kjell Ivar siden 1972, siden han startet opp i kjelleren hos Odd Furnes Musikk i den aller verste "orgelperioden". Mannen kan alt, bortsett fra å kreve inn penger fra de som ikke gjør opp for seg.

Snakker du av personlig erfaring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg synes det er synd at det har blitt dårligere service på gamle Tre-45 i Trondheim. Ingenting i vegen med folkene der altså, dem er hyggelige og hjelpsomme når du først får kontakt med dem. Utvalget har jo blitt ganske mye bedre, så noe positivt er det jo at dem drives av en kjede da. Sikkert bare jeg som begynner å bli gammel og ikke følger med i tiden, men savner den tida der du kjendte alle der inne og var på fornavn med dem i gitaravdelinga :-) Da fikk man lånt med seg gitarer og amper hjem lett. Men det er jo kansje blitt mange mere kunder der nå da slik at betjeningen ikke kjenner alle lengre.. og i dagnes samfunn er det kansje ikke så lurt å stole på absoludt alle. Jeg har kjøpt en god del gjennom Godlyd, og må si dem har en førsteklasses service og har god peiling på forskjellig utstyr! Jeg var av de første som benyttet meg av Tom Anderson agenturet til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt problemer med å få kontakt med gutta på Tre45 selv altså... kan være tidspunktene jeg har vært der på dog... men likevel.

Hyggelige og hjelpsomme... når det er sagt så savner jeg den gamle sjappa. Hele atmosfæren der var slik det skulle være... Det lukta musikk (billedlig talt... jeg vet musikk er lydbølger) men nå lukter det kjøpesenter.

Med det samme jeg er innpå anmeldelser...

Har også hatt gleden av å være innom Nakken Musikk i Ålesund. Det var en særskilt positiv opplevelse.

Jeg fikk inntrykk av at innehaver likte å ta inn litt for de spesielle (som meg)... De hadde gitarer jeg hadde ønsket å prøve lenge men som ingen tar inn... uten at de er veldig spesielle.

Det var Andy Timmons sig. gitar og Blackmore Artist series strat... Hadde en hyggelig gitarprat med han bak kassa (litt eldre kar), fikk meg litt kaffe og ble invitert til jam med de senere på ettermiddagen.

Dessverre fikk jeg ikke med meg noe den gangen, men det var ikke med vilje for å si det sånn :)

Nå som 4Sound legger inn årene her i Kristiansund etter årevis med elendig utvalg så må det være lov å håpe at noen som de i Nakken benytter anledningen til å ekspandere eller starte opp her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ville bare registrere meg for å gi gutta på backstage musikk på Strømmen storsenter en pluss i margen.

Var ute etter en Fender American Deluxe Stratocaster og tok en ringerunde sånn passelig halvsent på en Lørdag, og her var det svar å få etter kun noen få ring, dette gjaldt både Sandvika og Strømmen.

- Heller ikke noe sånn "press 1 for norsk, 2 for gresk, 3 hvis du føler for å skyte deg selv når du får automatiske telefonsvarere" tull, rett til person, kjapt!

De hadde gitaren på Strømmen storsenter og jeg dro innom der, ble omtrent tatt i mot i døra med hva de kunne hjelpe meg med, svarte at jeg hadde ringt etc.

Gitaren ble pakket ned mens jeg og dama tuslet litt rundt og kikket på akustiske gitarer, snakket litt løst og fast og ble sågar invitert til å prøve om vi ville.

Jeg var litt stresset, så jeg tok etterhvert med meg gitaren hjem.

Noob som jeg er, 16 år siden sist jeg klimpret, kom jeg etterhvert på at jeg hadde fått feil hals (skulle ha lys trehals og ikke rosewood).

Ringte påfølgende Tirsdag (like kjapt svar i tlf) og kunne litt kjeitete forklare at jeg nok hadde vært litt rask i avtrekkeren og at jeg egentlig skulle ha maple-neck varianten som lå på websidene deres og at jeg hadde tatt feil.

Det går helt fint svarte de hyggelig tilbake, men den måtte bestilles, ikke noe stress. (prøv dere med den på elkjøp eller andre steder der de har laget et byråkrati uten like for å få byttet).

Plasten var fremdeles på gitaren og jeg hadde knapt spilt på den, så jeg pakket alt pent tilbake og lot den stå til byttedagen.

- På byttedagen ringte de og jeg kom innom og fikk varianten jeg ville ha, rett fra lageret i Nederland.

Flott erfaring!

Har fin erfaring med Hornaas musikk også, han hadde strenglås "skiver" (de firkatede som sitter oppe på halsen) til min Ibanez RG 530 fra 1987 han, null problem og veldig trivelig kar, mye rart å kikke på i butikken også. ^^

4sound Schous plass stod jeg å blomstret en god halvtime og prøvde 3-4 forskjellige halvakustiske gitarer for meg selv, før jeg måtte gå ned til kassen for å få hjelp/informasjon. De var i farvannet men drev med andre ting. Forsåvidt hyggelige og hjelpsomme, men ikke såååå engasjert i å hjelpe meg å finne en halvakustisk, måtte liksom selv foreslå merker og varianter......er liksom 16 år siden siden sist....ikke glem det, kjenner ikke merkene lenger :)

Endret av znapper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg sendte en forespørsel til Backstage med noen få spørsmål angående en Taylor som skulle være en gave til min lillesøster.

I retur fikk jeg svært raskt og innholdsrikt svar av Morten, han hadde også lagt av gitaren i tilfelle jeg skulle bestemme meg for å kjøpe den - og det gjorde jeg.

A++ til Backstage for god service, rask tilbakemelding, god oppfølging og veldig rask frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bidra med mine anmeldelser av følgende fire instrumentbutikker: Backstage (på nett), Myhrbraaten (på nett), 4Sound Stordahl (i butikk i Moss og på nett) og Påhlman (i butikk i Kristiansand):

Backstage:

Her har jeg kjøpt en Taylor GS Mini-e FLTD (Koa). Jeg ønsket også å kjøpe en Taylor BTO, men dette ble det ikke noe av, grunnet uteblivende svar. Morten (som er den jeg i all hovedsak har hatt kontakt med) er svært hyggelig å ha med å gjøre. Leveringen av min GS Mini er noe av det raskeste jeg har opplevd - det gjelder også sammenliknet med nettkjøp av andre ting enn instrumenter. Gitaren min var satt opp med ønskede strenger, og jeg fikk sendingsbekreftelse en snau halvtime etter bestilling! Dessuten opplevde jeg at Morten genuint var interessert i å hjelpe med å finne ut hva som passet meg, og ville gjerne ringe meg for å diskutere mer gitar. Wow!

Litt kritikk: Jeg hadde etter en lengre e-post-korrespondanse kommet frem til at jeg ønsket en gitar i det øvre-prissegmentet til Taylor. Morten skulle komme tilbake med svar på spørsmål jeg hadde om PS-serien til Taylor, Taylor BTO og en cello over helgen en gang i november i fjor. Dette skjedde aldri, og jeg sendte en påminnelse uken etter. Den fikk jeg heller aldri svar på, og jeg ringte Morten noen uker senere. Da husket han ikke at jeg hadde sendt ham noen e-post, men vi ble enige om at jeg kunne sende inn ønskede spesifikasjoner for min BTO, for å se hva Taylor fikk til/og for å få en eventuell prisantydning. Et i praksis ferdig utfylt bestillingsskjema ble sendt, og jeg fikk til svar at Morten ikke fikk tak i Taylor over telefon, men at han hadde sendt dem e-posten min, og at jeg skulle høre fra ham når han fikk svar. Dette gjorde jeg ikke (eller, det kan godt være at Morten aldri fikk svar, hvilket strengt talt betyr at jeg heller ikke skulle få svar ;)). Sendte en påminnelse tre uker senere. Heller ikke denne fikk jeg svar på.

Konklusjon: Gode gitarkunnskaper, utrolig hjelpsomme og hyggelige svar, samt den raskeste leveringen jeg noensinne har opplevd. Fikk imidlertid aldri bestilt en Taylor BTO, til tross for flere e-poster og purringer. Endte opp med å gå for en Martin OM-42, som jeg bestilte fra Myhrbraaten, hvilket bringer meg videre til...:

Myhrbraaten:

Har handlet i butikk tidligere, men dette er så lenge siden at jeg unnlater å gå inn på detaljer her - butikkopplevelsen har stort sett vært god.

I forbindelse med min Martin, ringte jeg for å høre om de hadde en OM-42 på lager. Hyggelig svar, var sikker på at det var en 2014-modell de hadde inne (men det viste seg å være en 2013-modell - selvsagt ingen krise), og rask levering. Imidlertid hadde gitaren noen stygge riper og hakk i lakken, som jeg umiddelbart tok bilder av. (Vi vet jo at kundeservice først settes på prøve når kunder klager.) Sendte en e-post med bilder til den oppgitte e-postadressen i ordrebekreftelsen. Intet svar. Ringte etter en drøy uke, og fikk da vite at den aktuelle e-postadressen ikke lenger ble sjekket. Den ble deretter sjekket, og jeg fikk vite at selveste Myhrbraaten skulle ringe meg opp igjen.

Dette skjedde en snau halvtime senere, og han fortalte at flere ansatte hadde gått over gitaren før utsendelse, betjeningen hadde sett merkene på hodet (og forklarte dette med merker forårsaket av en alarm), men hadde gått glipp av merkene de andre stedene (og det var en del). Jeg ble tilbudt en luftfukter som kompensasjon. For å si det rett ut: Dette synes jeg var drøyt. Vi snakker om en gitar til 43.000 kr, som synker en del i verdi grunnet kosmetiske mangler (og en OM-42 kjøper man til dels for utseendet) - sammenliknet med en luftfukter til noen hundrelapper. I tillegg nevnte Myhrbraaten at gitaren sannsynligvis hadde kostet meg mer om jeg skulle kjøpt den nå, grunnet prisoppgang. Etter min mening, talte dette for min sak, ettersom de kosmetiske plagene var vanskelige å rette, og jeg hadde hatt krav på omlevering (= høyere innkjøpskostnader for Myhrbraaten + samme utsalgspris) dersom jeg krevde dette. Jeg fikk forhandlet meg til en mer passende erstatning til slutt, men ikke uten pruting og en del motstand fra Myhrbraatens side.

Konklusjon: God erfaring med dem i butikk tidligere. Rask levering. Avhjelp kunne vært bedre ved reklamasjon.

4Sound Stordahl:

Denne blir kortere. Svært hyggelige ansatte. Noe dårlig utvalg - ofte har de ikke det jeg ser etter på lager. Spurte etter et tilbud på OM-42 (for å støtte den lokale butikken), og viste til tilbud fra Backstage, samt pris hos Myhrbraaten. Fikk da vite at jeg kunne få gitaren mye billigere enn ordinær pris, som fremdeles viste seg å være mye (mye) dyrere enn ovennevnte butikker. Dette samsvarer med prisene de har i butikk, som jeg opplever som noe høye.

Påhlman:

Instrumentbutikken jeg klart har dårligst erfaring med. Prisene er ganske høye, og jeg føler ikke at betjeningen bryr seg om kundene. Ved en anledning satt to ansatte og snakket sammen. Jeg var så frekk at jeg avbrøt for å stille et spørsmål. Spørsmålet ble knapt besvart, fordi den ansatte raskt ønsket å vende tilbake til samtalen med den andre. Vanskelig å vurdere kundeservice når det knapt er noen kundeservice å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i Stordahl musikk, spesielt fordi de har kunnskapsrik og serviceinnstilt betjening. Varer som de ikke fører gjennom felles innkjøpsordning hos 4Sound kan de være dyre på, men ellers opererer de jo med 4Sound-priser som generelt er temmelig konkurransedyktige.

Selv om lagerutvalget er begrenset, så er de flinke til å skaffe ting og da slipper man porto oppå listeprisen deres. Det er jo slett ikke så galt. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4Sound Stordahl:

Denne blir kortere. Svært hyggelige ansatte. Noe dårlig utvalg - ofte har de ikke det jeg ser etter på lager. Spurte etter et tilbud på OM-42 (for å støtte den lokale butikken), og viste til tilbud fra Backstage, samt pris hos Myhrbraaten. Fikk da vite at jeg kunne få gitaren mye billigere enn ordinær pris, som fremdeles viste seg å være mye (mye) dyrere enn ovennevnte butikker. Dette samsvarer med prisene de har i butikk, som jeg opplever som noe høye.

Kan ihvertfall melde om at 4sound på Gjøvik sålangt har matchet alle priser jeg har vist de, så dette er nok de enkeltes avgjørelse, ikke begrensninger satt av kjeden. (De har jo såklart visse begrensninger på hvor mye rabbatt de kan gi, men det har jo også Myhrbraaten osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Den 4.3.2014 at 22.42, Griffin skrev:

Har også hatt gleden av å være innom Nakken Musikk i Ålesund. Det var en særskilt positiv opplevelse.

Jeg fikk inntrykk av at innehaver likte å ta inn litt for de spesielle (som meg)... De hadde gitarer jeg hadde ønsket å prøve lenge men som ingen tar inn... uten at de er veldig spesielle.

Det var Andy Timmons sig. gitar og Blackmore Artist series strat... Hadde en hyggelig gitarprat med han bak kassa (litt eldre kar), fikk meg litt kaffe og ble invitert til jam med de senere på ettermiddagen.

Dessverre fikk jeg ikke med meg noe den gangen, men det var ikke med vilje for å si det sånn :)

Nå som 4Sound legger inn årene her i Kristiansund etter årevis med elendig utvalg så må det være lov å håpe at noen som de i Nakken benytter anledningen til å ekspandere eller starte opp her...

Nakken Musikk i Ålesund er dessverre nedlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.