Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Studiomic


Anbefalte innlegg

Hvis du med "gitar" mener forsterker, er jeg enig med Juzzin. Siden du er sparsom med fakta, finner jeg fram den spisse hatten og glasskulen, og ser klart og tydelig at du mener kassegitar. Da hadde jeg sjekket ut en eller annen stormembranmikrofon i den lavere prisklassen. Jeg har god erfaring med Behringer, andre kan ha andre erfaringer. De er faktisk innen din prisramme, så lenge du har noe som kan fantommate. Husk å kjøpe popfilter, det trenger du. Og et godt stativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CastorFiber anbefalte før noen år siden en Behringer B-5 da jag var ute etter en liten kondensatormikk til (primært) kassegitaropptak !

Billig og bra ! :) (takk før tipset, atter en gang ! ;) )

Til opptak av 'vokal/gitar og alt mulig' på "stuevolum" er den "tip top" ! (det er det jag brukt den til)

Jag har aldrig testet på høy volum, men ser ikke noe grunn til at den ikke virker bra der også !

Grunnen til at jag anbefalte SM-57 er at den er litt sån "jack of all trades" ... Og så er den ju dynamisk, ie. trenger ikke noe fantommating.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det skal være mitt neste kjøp (Sennheisern). Tror den kan bli knall sammens med en sm57 :)

Har en Shure SM57 fra før, den fungerer veldig godt til den prisen (800kr på prolyd.no), samt at det er vel blant de beste allround mikrofonene på markedet :P - Holder den for profesjonelle, så holder den for meg!. Men som nevnt over her, spørs jo om det gjelder kassegitar eller forsterker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.seelectronics.com/news/2011/12/06/rode-nt1-a-se-x1-neumann-tlm-102-akg-perception-p220

Sjekk ut blindtesten Sphere studioalbum gjorde av sE X1, røde nt1, neumann tlm 102 og akg p220. Siden linken er til sE sine sider kan du sikkert gjette de til at sE x1 vant. ;-) Etter min mening det desidert beste kjøpet under 1000kr til svært mange områder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.