Web Analytics
Jump to content

Erfaring med billig barnegitar? Innebygd forsterker.

LTBR
 Share

Recommended Posts

Kopi av mail jeg sendte til forhandler:

Hei. Jeg bestilte denne gitaren til min sønn i julegave: http://www.best2music.no/shop/elgitar-m-innebygget-746p.html Jeg spiller gitar selv, og skulle teste at alt virket på den. Det jeg lurer på er lyden. Den koster jo ikke all verden og jeg skjønner at man får det man betaler for, men det var nesten ikke lyd i høytaleren på gitaren. Det var såvidt det var høyere enn lyden av selve strengene uten amplifisering. Er det normalt, skal det virkelig ikke være høyere lyd enn dette på den? Eller har jeg vært uheldig og fått en som ikke virket. Det jeg stusser på er at det ikke er noe lyd i høytaleren før volumknotten står helt på max. hvis jeg skrur ett hakk tilbake på volumet så forsvinner lyden. Hvis man tenker seg at den går fra 1 til 10 så kommer det ikke lyd før den er på 9, og da er lyden veldig lav. Logisk sett så skulle lyden ha begynt på dette volumet når man vrir til 1 og så bare økt oppover til 10.

Noen som har denne gitaren og vet om det er så lav lyd i den eller om det er noe feil med min?

Edited by www.dynamite.name

Hva slags batteri er det som driver denne? Dersom batteriet skal ha en viss levetid, så er det vel en minimal forsterker. I tillegg regner jeg med at elementet ikke er av de aller mest effektive. Til prisen tror jeg man skal være glad for at det er lyd i det hele tatt.

Du kan evt forsøke å heve pickupen litt for å få mer lyd.

Edited by sarge