Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eric Johnson signatur strat på vei.(store bilder)


Jonathan

Anbefalte innlegg

Eric-Johnson-Sig-burst-lg.jpg

Eric-Johnson-Sig-red-lg.jpg

"After years of continual consumer and retailer requests, Fender has announced the long-awaited Eric Johnson Signature Model Stratocaster guitar. The brainchild of Johnson himself, this new model is designed with Eric's own personal features and preferences, and it is made possible because of his expressed desire to give something back to the collectors, players and, especially, the fans who have supported him throughout his career.

The Eric Johnson Signature Model Fender Stratocaster guitar is built from some of the finest materials available. The light 2-piece alder body is dressed in a very thin nitro cellulous lacquer finish, and the 1-piece quarter-sawn maple neck sports a 12 inch fingerboard radius, 21 highly polished frets, and a soft "V" neck profile.

Additional features include staggered vintage style machine heads, thus eliminating the need for a string tree, custom pickups with countersink screws and wound to Eric's specifications, and highly contoured body and neck."

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk noe jeg kunne tenkt meg å ha selv. EJ Strat, på høy tid. Men kanskje litt merkelig ettersom han selv ikke spiller så mye på nye Strater. Kommer sikkert til å koste litt, men jaggu er det en godsak også, blir minst like flink som EJ med en slik. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktigste at disse har 12" radius på halsen mot normalt

9,5" som Fender Stratocaster bruker å ha.

Stevie Ray Vaughan sin signaturmodell har også 12" men den er litt rar

pga han har valgt å ha vibarmen over vibsystemet. Hendrix detalj det :wink:

Så endelig en ny Fender Stratocaster med 12" radius, samme radius

som Gibson bruker.

Man kan ha lavere strenghøyde da og det liker nok mange

som er vant med å spille Gibson Les Paul eller Ibanez for den del.

Men Ibanez "shredder" halsene har radius rundt 16" da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller er det bare du som må lære deg at finish ikke bestemmer egenskapene til en gitar...

tenkte no mest på utseendet, da... ikke akkurat revolusjonerende design.

Men jeg kommer nok til å prøve den hvis jeg ser den på hagstrøm en dag (ikke sikkert det blir så lett, den ser jo ut som alle de andre fenderene.)

Men da bare på grunn av at eric johnson er en tøffing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.