Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Taylor 8 string bariton


Tommern

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg har faktisk prøvd en slik på Tre45 i Trondheim !

Som kjent, så er Taylorgitarer svææært gode instrumenter, noe denne gitaren også definitivt er !

Lettspilt og med kjempegod lyd. Den var derimot litt uvant å spille på med så tykke strenger, også var den litt dyr... Den var ett sted mellom 20-30.000. Husker ikke helt. Tror enten det var 23, 26 eller 28000 der.

Var ganske spesielt, minte litt om 12-strengs lyd på noen akkorder, og som han sier, det er tonnevis med inspirasjon i ett slikt instrument :)

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd 6-strengeren, og det var en svært interessant sak. Det var imidlertid svært uvant for meg, da jeg til vanlig spiller en 912c som er en gitar i helt andre enden av skalen (relativt liten kropp, short scale, light-strenger)

Ja, kvalitet koster, men Taylor ser ut til å ta lite eller ingenting for innovasjon her. Den koster omtrent det den "bør" koste, om man ser på spesifikasjonene. Det er mer eller mindre en 700-serie med oppgradert nøtt og sadel (fra tusq til ben). 700-serien har forøvrig seder eller engelmann topp, mens bariton har sitka, men dette er neglisjerbart prismessig. Så det gir mening at en Taylor B6 koster det samme som en 716ce (samme kropp), og B8 ørlite dyrere (noe ekstra materialkostnader og arbeid). Vet ikke hva disse går for i Norge, men regner med det er et sted mellom 25 og 30 000, sannsynligvis nærmere 25.

Absolutt en spennende gitar, men vil vel påstå at den er for spesielt interesserte. Herlig lyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.