Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rør til Fender Bassman 70


Aphelion

Anbefalte innlegg

Tenkte å investere i nye rør til min silverface Bassman 70. Tok en titt på ampen, og det er 7 rør der - ett mer enn det jeg ser at det skal være når jeg googler det. Det er fire preamprør, to 6L6 og ett rør som er litt mindre enn utgangsrørene. Hva er greia her? Ampen er modda. Den har masse gain og reverbtank, kan det være at det er satt inn et ekstra rør pga. dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Et rør som er litt mindre enn et 6L6-rør hørs mer ut som et likeretter rør enn et preamp rør.

Er dette noe som også bør byttes, eller? Sikkert like greit å bytte over hele fjøla når jeg er i gang. Mistenker at preamprørene er originale, det er Fender-logo på dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Har du forøvrig noe peil på om det er vanlig å modde en Bassman på denne måten? Er jo tydeligvis modda i huet og ræva, lurer mer på hva som IKKE er gjort enn hva som er gjort :P

Reverb, mer gain, gjort om til én kanal, line outputs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mesa Boogie var jo modda Fender amper, og det er det også veldig mange andre amper som er.

Med rørlikeretter går effekten på ampen litt ned, og du vil få "sag" når du kjører ampen litt.

Det spennende å finne ut er om ampen er modda slik at den ligner på andre kretser.

Med reverb og rørlikeretter kan den jo ligne mer på Blackface AB763 kretsene

som sitter i f.eks gamle Super Reverbs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.