Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min øvingsliste på Akustisk/Western Gitar

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er fersk på gitar (ca 3mnd), og i den forbindelse har jeg laget min egen øvingsliste på Akustisk/Western gitar. Hva synes dere "proffer"..;-)?.

Disse akkordene, samt kombinasjoner av disse prøver jeg å øve inn på en best mulig måte før jeg skal på musikkskolen i ett halvt år f.o.m jan 2012. På skolen håper jeg og videreutvikle meg til å spille noen låter, samt få finslipe teknikker...

ØVINGSLISTE Gitar.pdf

Endret av Loddebåt
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 6 months later...

Hei, ser ut som du er flink til å strukturere deg selv, det er bra!

Akkordprogresjonene dine er bygd utfra kvintsirkelen, og dersom du jobber opp mot den underveis har du snart spilt gjennom alle I - IV - V progresjonene i alle toneartene. Det du har her er en god start, og du kommer sikkert snart til å spille kjapt gjennom akkordene, og da vil jeg anbefale deg å begynne å spille låter, som du også skriver. Siden du er i country og western, kan du jo forsøke deg på noen låter av artister du liker å høre på. Søk på sangtittel + chords på nettet. Husk også at plekterøvelsene kan spilles som melodier, man trenger ikke bare spille en tone for å øve høyrehånda! Lykke til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut! :)

Det eneste jeg biter meg merke i er at rekkefølgen på akkordene i den første biten ikke er konsistent. Mulig dette er bevisst, men jeg vil tro at tanken var å spille C F G © i ulike tonearter (som er I IV V nevnt i posten over). Du har skrevet A E D - som er I V IV. Ikke helt samme sak, men som ren akkordøvelse betyr det ikke stort. Jeg vil tro at du ikke har beveget deg veldig langt inn i teoriens verden helt enda, selv om du er på god vei. :)

Spiller du noe spesielt med plekterøvelsene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• det hadde vært nyttig om du hadde tatt et skikkelig bilde ned i kassen, med hjelp av et godt lys. baksiden av gitaren kan også ha betydning, da det finnes typer av treverk som er mer verdifullt enn andre. det ser umiddelbart ut som om toppen er av gran, og broen ser ut som en slik "tysk bro" (burde vel egentlig hete "trønderbro", med henvisning til barten) som noen snakker om på gamle parlor-gitarer. tipper den er gammel, men uten en nærmere titt på mekanikken er det ikke enkelt å si. rosetten er veldig enkel, og med mindre den er laget av elfenben fra elefant, vil det nok tilsi at det var en økonomimodell da den ble laget. du burde ta av strengene og rengjøre (ikke med zalo) halsen, så man kan se den bedre også.
    • HEIC er et tullete fotoformat som enkelte telefoner tilbyr. Anbefales ikke å bruke det. Her er bildene; jeg konverterte dem for deg. Når det gjelder verdi så har jeg ikke den fjerneste anelse. Gitaren ser ganske herpet ut, så med mindre det er en eller annen form for samlerobjekt eller sjelden vintage-gitar så tviler jeg på den er verdt stort.
    • Ingen info samt bilder med et filformat som ikke lar seg åpne uten videre for de fleste, er faktorer som gjør det vanskelig å få gode og fornuftige svar på det du spør om.
    • Fant tilsvarende markering her: https://forum.pedalpcb.com/threads/led-polarity.5/  Ble da positiv lang pol til firkantet hull.  Dreit meg litt ut ift. doiden. Hullet i boksen til dioden var drillet opp akkurat over plasseringen på PCB'en, så hadde ikke behøvd å lodde på ledninger fra PCB'en. Jaja.  Ble lyd! Trodde riktig nok at pedalen døde etter ca. 30 sek med test, men tror det bare var ledningen til strømmen jeg klarte å dra ut av strømforsyningen. 
    • Tror bare du må prøve og fortelle hva som fungerte da.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.