Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av akustisk m. stålstrenger og forsterkerutgang; Prisklasse 5000.-


Sveinern78

Anbefalte innlegg

Skal ha akustisk gitar med stålstrenger og utgang til forsterker. Prisklasse: 5000.- og under. Helst ikke over 3000.-, men om det er verdt å plusse på 2000.- til kan det gå an.

Har sett litt på Fender CD-140SCE, den koster mellom 2500.- og 3000.-.

Jeg trenger tips om en god gitar. Noen som vet?

Endret av Sveinern78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med Seagull-gitarene. Den første stålstrenger-kassegitaren jeg hadde var en Seagull S6. God halsprofil og fyldig akustisk tone. Har ikke prøvd de nyere modellene, men "Entourage Rustic IQ" ser på papiret ut som dugelige saker.

Jeg syns ofte at kassegitarer med pickup og preamp i den prisklassen du kikker i er nokså stusselige saker. Veldig ofte blir det en kompromissløsning hvor instrumentet hverken låter veldig bra akustisk eller plugget i, men erfaringene mine med Seagull sier noe annet. Det låter selvfølgelig ikke som en dyr Martin/Taylor/Gibson etc med ditto dyrt mikrofonsystem, men ofte "bra nok", i hvert fall med tanke på prisen.

Godin-produserte instrumenter syns jeg også generelt gir mye for pengene og har ingen avskrekkende pris heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Truckstop Chuckie her, du befinner deg i en vanskelig prisklasse. Derfor hadde jeg lett litt på bruktmarkedet om jeg var deg. En brukt gitar, ofte god som ny, får du fort vekk for 60 - 70% av nypris. Seagull er ok saker. Samme med Furch, og Tanglewood. Jeg for min del styrer unna Takamine, selv om de er veldig populære. Låter papp i mine ører.

Og så handler det jo om hva som er viktig for deg da. F.eks halsprofiler, det må du nesten prøve, ikke synlig på bilder om den passer i labben din. Du vil ha en preamp og pickup, og der er det jo også mye forskjellig ute på markedet. B-band er anerkjent. Det er forsåvidt også Fishman, men de har en del modeller som brummer fælt, uten at det er noen jordingsfeil eller andre gode forklaringer på dette. Derfor ville jeg lett etter noe brukt på Finn.no, feks, i nærheten av der du bor, slik at du kan prøve før du kjøper.

Happy hunting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på omtrent samme budsjett sjøl, har blinka meg ut en Walden. Liker den varme tonen i modellene deres med lokk i sedertre. Mye gitar for pengene. De bruker Fishman pickuper.

Fenderen har litt metallisk og skingrende lyd synes jeg, men er god å spille på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Kjøpte en Fender T-bucket 300CE for et års tid siden og har vært storfornøyd med den... den har riktignok laminat topp men er solid bygd og veldig god å spille på..den har installert fishman preamp og sonicore mic. du får den for 2300 ny nå... når den kom gikk den for en tusing mer. jeg eier også en furch d41 durango som er en dyrere gitar til ca 7-8 tusen med heltre lokk. denne låter noe klarere og "bedre" om du vil, men spillbarheten er ikke nevneverdig bedre synes jeg. kan være verdt å sjekke ut isåfall. 4sound fører begge to så vidt jeg vet... i forhold til pris er jeg mest fornøyd med Fenderen.lykke til og godt kjøp :)

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.