Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten solo


vwh

Anbefalte innlegg

Lurte på om jeg kunne få noe feedback på en liten solo jeg har spilt inn. Er delvis improvisert, og ble spilt inn temmelig kjapt.

Hør her!

Lurer på om gutta syns det blit litt for mye tullespilling, og litt for lite innhold, eller om det er ok.

Ikke spar på kruttet, er her for å lære ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det ble litt mye Gitarpro og whammywanking. Også var det et par toner som var litt off skalaer, som ikke nødvendigvis var falske. Også var det et par steder hvor soloen åpenbart haltet en del under alt whammystyret.

Men ellers var det veldig bra spilt, fett komp (altså musikalsk, ikke lydmessig :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håkon: er i sammenheng med et band jeg holder på med, så visuell er igrunn en del av tingen ja. Whammyronk ser ganske moro ut live.

windofpain: greiene kommer nok i større sammenheng etterhvert. ;-)

gnome: spiller som du hører på en midifil. Bare spilt rett ut gjennom lydkortet. De off-tonene var egentlig intensjonelt, men er enig i at det til tider haltet. Var ikke helt sikker på åssen jeg skulle gjøre whammytullet, så det ble bare sånn.

Greia er liksom at jeg prøver å finne en litt egen stil, samtidig som jeg ville at saken skulle være litt leken. Er ikke noe psychotech saker med andre ord.

Takker alle for rask feedback..men nå er det til sengs ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, så er det en veldig kort solo. Er liksom en greie for at folk som hører skal spisse ørene litt.

Som jeg skrev skjedde opptaket fort, og der og da virket de odde tonene som en god idé. ;-) Ble veldig inspirert av et merkelig "whammy-lick" Jeff Beck dro på et klipp jeg har av han, der han spiller med Lukather og Santana. Prøvde meg vel på en lignende ting i min lille solo, selvom det igrunn er ganske annerledes. Men uansett...

Jeg er forsåvidt fornøyd, men lurte mer på hva vanlige folk syns. Folk som ikke spiller gitar, eller som ikke er inne i "de greiene", syns ofte odde toner og whammy ting blir for rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant interessant, joda jeg synes forsåvidt dette var helt grei underholdning. Nå er ikke whammy-wanking helt min greie, men tappinga synes jeg var fin og ren, med klare toner.

Området fra 19 til 25 sekunder ble litt kjedelig, og hørtes litt sånn

"stuck in a box" ut. Ta å forleng soloen litt da for det har absolutt potensiale, Jon Henrik! Flott jobba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnome: spiller som du hører på en midifil. Bare spilt rett ut gjennom lydkortet. De off-tonene var egentlig intensjonelt, men er enig i at det til tider haltet. Var ikke helt sikker på åssen jeg skulle gjøre whammytullet, så det ble bare sånn.

Nei, for jeg mener at den tonen som dominerer undt 25 sekunder inn i låta ikke helt passer med alle akkordene som spilles mens den dominerer (og du drar den opp og ned med tremmen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.