Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Morn!

Jeg sku' gjerne hatt noen forslag til hodetelefoner til mixing. Har dessverre verken råd eller leilighet til å kjøpe meg ordentlige monitorer, og må derfor bite i det ikke-ideelle eplet og mixe nær utelukkende på hodetelefoner. Er ute etter beste kjøp/"most bang for the buck" med tanke på nøytral, ufarget lyd. Prisklassen gir seg vel selv:

Leser at følgende entry-level-modeller anbefales på ulike nettfora:

  • Audio-Technica anc7b
  • Audio-Technica ATH-M50
  • Sennheiser HD600,
  • Beyerdynamic DT880
  • AKG 701

Førstnevnte har en kompis av meg fått anbefalt av erfarne lydfolk på TV2 og nå anskaffet seg. Hva sier herrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ATH-M50 av hodetelefonene du nevner, og de vil jeg si låter litt for "fett" til å mixe på alene. Men hvis du bytter på å bruke dem sammen med mer nøytrale hodetelefoner (Sennheiser HD 280 i mitt tilfelle) bør det gå an å sette en ganske balansert mix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale SHURE sine, på sound1.no

Takk for anbefaling, Kristoffer. Skal sjekke det ut! Har du noe øvrig erfaring med noen av hodetelefonene jeg har listet opp?

Men hvis du bytter på å bruke dem sammen med mer nøytrale hodetelefoner (Sennheiser HD 280 i mitt tilfelle) bør det gå an å sette en ganske balansert mix.

HD280 ser ut til å ligge godt innenfor min prisklasse. Ville du anbefale at jeg gikk til anskaffelse av disse i stedet, Imaginos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DT770 er litt sånn som ATH-M50, litt for feite/tunge i bassen til å mixe med alene. 32-ohmsversjonen er forøvrig på tilbud på komplett til 1200 kr.

HD280 ser ut til å ligge godt innenfor min prisklasse. Ville du anbefale at jeg gikk til anskaffelse av disse i stedet, Imaginos?

Både og. Lydmessig kan du jobbe med dem i timevis (6-8 timer) på brukbart volum uten å bli sliten eller lei, men fysisk/ergonomisk sett er de ikke så gode å ha på seg som f.eks ATH-M50 og DT770. Som konsument/"sluttbruker" av populærmusikk vil man nok oppleve HD280 som mindre besnærende enn ATH-M50/DT770 og mange andre hodetelefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ang. DT 770 pro, spesielt dersom du må ha lukkede klokker. De har temmelig jevn frekvensgang, er solide og ikke minst gjør velurputene at de er meget behagelige på. Detaljerte og avslørende er de også og kan gjerne brukes til hifi også. Finn et godt tilbud og slå til. ;)

Det med at de er gode på er megaviktig. Har et Sennheisersett som er omtrent i samme klasse pris- og lydmessig, men de klamme kunstlærputene gjør at jeg bare orker dem i 30-60 minutter av gangen. :P

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.