Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til britisk metall


Kossoff

Anbefalte innlegg

En Laney gh50l med EL34 rør er kanon til britisk heavy metal.

Støtter den!

Laney er jo britisk, og låter deretter! Prøvde selv en gh50l for litt siden, men den blei litt i overkant britisk for min del, og vrenga litt for tidlig synes jeg. Men likevel anbefaler jeg den hvis du liker lyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er litt enig med Aph her ass. Det er jo bare å kjøpe den ampen gutta brukte liksom. Hvor vanskelig ska det værra. Vet ikke helt hva du klasser som gammal metallica. Tenker fort mesa og emg som Hetfield lyden og det er jo no litt annet enn Maiden og JP. Men om du kommer til å digge å spille med den lyden gutta hadde er jo noe annet. Det er kanskje ikke den feteste lyden å spille med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt enig med Aph her ass. Det er jo bare å kjøpe den ampen gutta brukte liksom. Hvor vanskelig ska det værra. Vet ikke helt hva du klasser som gammal metallica. Tenker fort mesa og emg som Hetfield lyden og det er jo no litt annet enn Maiden og JP.

Mja mjo... Jeg mener jeg har lest en plass at de første tre (?) Metallica-skivene var JMP45 og tubescreamer.....

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja mjo... Jeg mener jeg har lest en plass at de første tre (?) Metallica-skivene var JMP45 og tubescreamer.....

--Gunnar

Kill em All - 100w Modda Marshall SLP + ProCo Rat dist. pedal

Ride the Lightning - 100w Marshall SLP + Ibanez Tubescreamer

MoP/AJFA - Mesa Boogie Mark IIc+, Mesa Boogie Quad preamp, Marshall JCM800, Marshall JMP

Endret av Haakenstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dave Murray 1982:

Gtr>


>MXR Distortion +


>MXR Phase 90


>Dod flanger 575


>Cry Baby Wah


>Yamaha AD-10


>Boss FA-1 preamp


>MXR 10 Band EQ




Best Wishes,
Pete Cornish."

Inn i en marshall.

På denne tiden var PU også veldig viktig del av setupen siden ampenen ikke hadde så mye vreng. Jo hottere PUs jo bedre. De hadde sikker super Distortion eller no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.