Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blackstar Series One 45


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Du kan jo ta og tippe litt på Fender Mustang 3, med litt fikling på presets der kan den gi deg omtrent alt av lyder mellom himmel og jord :)

Et plus er jo også at de er helt sinnsykt billige kontra hva du faktisk får, jeg var vertfall griseforøyd med min Mustang 2, så jeg oppgraderte den til 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er jo amplyd like subjektivt som det meste andre her i verden. Jeg er storfornøyd med min Blackstar HT-40 (ikke samme amp som trådstarter prater om, men det er blackstar) og den fyller lydidealet mitt meget fint. Lett å skru seg til fete lyder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mustangen er jo ikke så veldig å skryte av i forhold til Blackstar... Vi snakker forsterker emulator til 2500,- kontra en skikkelig rør-amp!

Vel dette har jo egentlig med personlig preferanse, noen liker noe som andre ikke liker, Mange synes rør amper er noe helt annet kontra transistor, mens andre også store artister sverger til transistoren.. smak å behag :)

Mange anbefaler også Cube serien til Roland, har selv eid en cube 60 å jeg har aldri likt lyden fra den, synes squier champ ampen fra billig kitt jeg fikk for mange år siden gjennom et skikkelig element låter 100ganger bedre.. så er vel egetlig bare å kjøpe det man liker, prøv masse, så kjøper man det man har lyst/råd til :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva mener du er det "store" da?

Det er vel egentlig ikke interessant her da du er ute etter andre ting enn jeg nødvendigvis har som lydpreferanse. Det var vel heller et svar til Rakken som sier at Mustang ikke er det helt store mens Blackstar er SKIKKELIG røramp. Jeg er ikke nødvendigvis enig i at selv billige røramper er overlegne alt annet. Jeg vet heller ikke om nevnte Mustang er det helt store, men til ditt bruk, er den kanskje helt perfekt. Det kan forsåvidt en Blackstar også være, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fornøyd med JVM'en min ihvertfall.. JEg har 205-versjonen som har førre kanaler og er på 50W, men likevell så har den mer enn nok muligheter for de fleste.

To kanaler som kan splittes i 3 deler, så mao har man i teorien 6 kanaler.

Cleankanalen låter fint, den låter bra på crunch og vrengkanalen låter tungt nok til det aller meste.

Personlig foretrekker jeg å kjøre den på litt hard crunch og heller booste den med en TS9, og daa låter den blodtight og kutter godt gjennom. En av grunnene til at jeg kjøpte den og solgte min gamle ENGL Fireball, var fordi jeg ville ha en amp på budsjett som har "alt i ett" og som kutter godt gjennom lydbildet.

Hadde jeg hatt 20k til overs, så hadde jeg kjøpt en annen amp, Men til rundt 10k (jeg ga 7k for min) så får du imo ikke mer allsidig amp som låter mer enn bra på de fleste områder. Har spilt på både 100W og eier 50W nå, og jeg kommer ikke på noen forskjeller som er verdt å merke seg. Ihvertfall ikke mtp lydkvalitet og trøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.