Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Compressor og Wah


Erkny

Anbefalte innlegg

Hei.

Har innsett at jeg burde supplere pedalbrettet mitt med en compressor for å få "jevnet ut" litt på lyden, spesielt når jeg spiller clean. Ser at MXR Dynacomp får mye ros, og har vurdert den. Uvitende som jeg er må jeg spørre om det er noen "typeforskjell" på compressorer, altså er det noen som egner seg bedre til visse typer musikk og eventuelt utstyr? Spiller stort sett på en Telecaster eller en LP studio (P-90) gjennom en Laney L20T 410, og det går mest i plain rock i nedre gainsjikt.

Trenger også en Wah LITT, og har i utgangspunktet tenkt å kjøpe en Crybaby GCB-95, men ser også på Vox sine V845 og V847. Noen erfaringer med Vox sine?

På forhånd takk! :)

Mvh

Erkny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testa en haug med kompressorer, og hvis det er en som skiller seg ut, så er det Forest Green Compressor fra Mad Professor. Den ligger et sjumilsteg foran Keeley sin IMO. Koster rundt 1500 og har true bypass. Når det kommer til Wah, så bruker jeg Crybaby GCB95, og det som irriterer meg med den er at den ikke har noe led som indikerer om den er på eller ikke. Bortsett fra det så gjør jo den nytta, men hvis du finner noen tilsvarende med en lysdiode, så gå for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Synes at min nye Crybaby er lettere å slå av og på enn den Crybabyen jeg hadde for noen år siden (også en GCB-95). Har Dunlop gjort endringer her, eller er det bare meg som ikke er like lett på foten lengre (les: feitere :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.