Gå til innhold
  • Bli medlem
woksin

Mesa/Boggie Guru i Norge?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg søker et er mann, eller dame, som har peiling på Mesa/Boogie amps. Jeg trenger en real jobb på min mesa boogie 295 slutt trinn, og jeg har lyst til å modifisere min mesa boogie studio til å komme næremere en mesa boogie mark IIC+! Ja, The Holy Grail!

Jeg befinner meg i drammens området!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger vel ingen ekspert for å gjøre dette, er flere her på forumet som er mer enn kompatible til det.

Om de ikke dukker opp kan du høre med for eks: EBT, Neros og kanskje Gluke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans Bjørneboe som bor i Asker er mannen for jobben. En vanvittig flink type som lenge var den eneste offisielle mesa-reparatøren i Norge. Har vært hos han selv, og selv om timesprisen kunne virke grei nok, så var det meste gjort på et kvarter, og betalingen deretter :) Anbefales!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om Hans Bjørnboe! Og ja, jeg vil ha en ekspert til å gjøre det ordentlig! Takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger vel ingen ekspert for å gjøre dette, er flere her på forumet som er mer enn kompatible til det.

Om de ikke dukker opp kan du høre med for eks: EBT, Neros og kanskje Gluke?

He he, kunne ikke dy meg selv om jeg vet jeg ikke får lov, men.... KOMPATIBEL betyr "å gå om hverandre" eller "kan byttes med".

Det du mener her Andr3as er KOMPETENT, ikke sant. Men veldig sjarmerende da :)

Ellers kan jeg nevne at jeg på 80-tallet var såkalt autorisert Mesa-reparatør i MKIIc tiden osv. Hvorfor ikke MK III? Denne likte jeg best på vreng.

Har desverre ikke lenger tid til å mekke på slikt utstyr selv om det er veldig moro, og jeg gjerne skulle ha hjulpet deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Mark iii funker bedre til metall? Men jeg er IKKE en metall fyr, her så går det bare i westcoast, steve lukather osv. Mark iic+ er helt rå.

Men det er fult mulig at en studio preamp kan bli modifisert til en iic+? Har lest det noen steder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he, kunne ikke dy meg selv om jeg vet jeg ikke får lov, men.... KOMPATIBEL betyr "å gå om hverandre" eller "kan byttes med".

Det du mener her Andr3as er KOMPETENT, ikke sant. Men veldig sjarmerende da :)

Ellers kan jeg nevne at jeg på 80-tallet var såkalt autorisert Mesa-reparatør i MKIIc tiden osv. Hvorfor ikke MK III? Denne likte jeg best på vreng.

Har desverre ikke lenger tid til å mekke på slikt utstyr selv om det er veldig moro, og jeg gjerne skulle ha hjulpet deg.

Kompatibel kompetent... Same shit, different smell..

Du er bare sur siden jeg ikke nevnte deg, skal huske deg neste gang :wub:

hehehee

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kompatibel kompetent... Same shit, different smell..

Du er bare sur siden jeg ikke nevnte deg, skal huske deg neste gang :wub:

hehehee

Du tok den til slutt, ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans Bjørneboe som bor i Asker er mannen for jobben. En vanvittig flink type som lenge var den eneste offisielle mesa-reparatøren i Norge. Har vært hos han selv, og selv om timesprisen kunne virke grei nok, så var det meste gjort på et kvarter, og betalingen deretter :) Anbefales!

Har han en epost adresse som jeg kan nå han på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Konnis
      Har en Egnater Rebel 30 som trenger et nytt potmeter og en service. Noen som har noen favorittreparatører for rørforsterkere i Oslo og omegn?
    • Av AkE
      Sitter å vurderer en amp til om dagen, hadde egentlig falt litt for en bassbreaker 18/30, men så kom siste episode av that pedal show hvor de testet 15 wattere. Og der syns jeg ikke Bassbreaker 15 ampen gjorde ett godt inntrykk, syns blues junioren hørtes jamt over bedre ut. Men da er jeg tilbake på 15 watt igjen, og planen var å gå for noe med hakket mer headrom en ac15. Noen som har efaringer med 18/30`en? Den vil vel oppføre seg en del annerledes enn 15 watts utgaven uansett? Eventuelt andre forslag på forsterker? Budsjett er alltid håpløst, men i nærheten av 18/30`en i pris.
    • Av oyvind93
      Hallo
      Eg er ein student som går ved Noroff fagskule i Oslo. Eg har ein semesteroppgåve der eg skal spille inn ein song til eit band. Har du eit band eller kjenner til eit band som er interessert i å spille inn i eit studio som er eit av de beste studioet i Norge heilt gratis? Dette er første mann til mølla! Innspilling vil fåregå rundt 5 desember, men visst du tar kontakt kan me finne eit tidspunkt som passer best for alle. Alle sjangre er velkommen! Send meg gjerne demoer av bandet ditt
      Ta kontakt på oyvind.finn@hotmail.com
      - Øyvind Finne
    • Av Soundmannen
      Hei!
      Som dere skjønner så har jeg lyst på triggere. Har noen prosjekter på lyr der jeg trenger å legge inn noen spesialeffekter på skarp/tammer og triggere tenker jeg ta er løsningen.
      Men dette er jeg helt uerfaren på. Kan dette kobles i en boks som kun gir meg et midisignal? Hvilken boks trenger jeg da og er brukbar? Alt skal skje via MIDI til pc så trenger ikke noen boks med noen effekter eller lignende. Er det stor forskjell på kvaliteten på triggerne? Vet noen bruker triggere for å start f.eks gater og lignende. Hvordan fungerer det?

• Av Soundmannen
      Hei!

Da har jeg endelig fått bygget meg et studiorom på garasjeloftet og fått leket meg en del med mic-plassering, stemming av slagverk osv. Men nå har jeg hatt ett par trommiser på besøk får å prøve å "temme" slagverket, men vi ble enige om at slagverket jeg har er ikke egnet til mitt bruk.
      Jeg har i dag et Tama Superstar sett med 10x6,5," 12x8" og 16x14" tammer. Jeg ønsker rockelyd og det klart vi ikke å få til. Stemte jeg så mørkt så jeg ville ha det, ble det bare papp lyd. Har prøvd alt av skinn osv.
      Så kommer alternativene til løsning:

1: Kjøpe nytt slagverk komplett. F.eks Tama Starclassic (10x10", 12x11", 14x14" og 20x16") eller Yamaha Maple Custom Absolute (10x9", 12x10", 16x12" og 22x16") Har en kollega som skal selge dette som jeg vurdere å kjøpe av.
      2: Kjøpe nye tammer til det settet jeg allerede har. Skarpen og stortromma er jeg stort sett fornøyd med (kan sikkert skru til jeg blir helt fornøyd).

Noen tanker? 
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.