Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Død ElectroHarmonix Memory Boy


Anbefalte innlegg

Hallo!

Min ElectroHarmonix Memory Boy døde plutselig og helt uten forklaring her om dagen.

(Okei, det er mulig jeg har plugga strømkabelen i et 12V-uttak på FuelTanken min på ei øving)...

Den fungerer for så vidt - dvs. lyden blir endret når den switches på, men delay - det er det lite av.

Det er nesten så det oppleves som lett EQ-boost fra nedre mellomtone til diskantområdet. Ikke fælt i det hele tatt, men heller ikke delay, sånn som jeg forventer.

Er den noen her som har vært borti tilsvarende? Eventuelt noen som har andre gode feilsøkingsmetoder ut over det jeg beskriver under?

Jeg har:

  • Tatt pedalen av brettet (dvs kjørt den alene)
  • Satt i batteri i stedet for å bruke FuelTanken
  • riklet og raklet med jack-pluggen inni alle inn-/utganger
  • forsøkt 1000 eller deromkring kombinasjoner av settings på switcher og pot'er (jada, selvsagt de jeg VET hvordan skal låte også :))

Noen?

Som en sidekommentar bør nevnes at dette er den andre ElectroHarmonix-pedalen som bare dør for meg. Den forrige (en MicroPOG) døde like brått som delayen. På den var feilen brudd i en flatkabel som gjorde at rep kosta nesten like mye som å kjøpe ny pedal! Kan det forresten være at EHX-pedaler ikke er så glad i FuelTanks?

Edit: Typo...

Endret av bento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den ny kjøpt i Norge, i så fall når? (reklamasjon)

Den burde ikke ta skade av 12v.

Sikker på at du ikke har gitt den AC eller reversert polaritet?

Hvilken Fueltank har du?

Jeg har ikke hatt noe problemer med min MicroPog og Fueltank Chemeleon.

Er det noe som lukter svidd inni boksen?

Disse har vel SMD komponenter :(

Troll her på forumet fikser vel det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør finne ut av kildene dine.. Pedalene skal i grunn tåle 12V uten problemer, som Loztboy sier.

Det som kan skade pedalene er feil bruk av AC/DC og feil polaritet. Det er jo rart at to pedaler skal ryke sånn som dette.

Har du fått fikset MicroPogen din?

Hadde du bodd i nærheten, så hadde jeg mer enn gjerne sett på pedalene dine. Men iogmed at det er så mange koblinger, overflatemonterte komponenter og ikke minst så mye elektronikk, så har jeg hverken kapasitet eller garanti for at det blir fikset pga eksamen (i elektronikk :ninja: ) , og ingen tilgang til oscilloskop i julen. Tør ikke ta på meg en jobb med Delay-kretser pga kunnskap heller, der er kan Neros eller EBT kanskje være behjelpelig mot litt betaling? Tipper EBT svarer her med mer konkret svar snart uansett :D

Kan du ta bilde av Micro Pog'en innvendig, spesielt flatkabelen? Har litt flatkabler liggende hjemme.. Ta bilde, så skal jeg se om jeg har noen som passer. Isåfall så skal du få en gratis :) Hvis den ikke er fikset da selvsagt..

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra beskrivelsen har muligens delay-linjen gått i stykker og bare "dry"-signalet er igjen, men det er vanskelig å si. Du kan prøve å åpne den og se etter løse ledninger nær Blend-pot.

Ellers er nok det beste å ta den tilbake til butikken og reklamere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoy!

Tusen hjertelig for innsiktsfull informasjon, alle sammen!

Det høres absolutt ut som EBT er inne på saken, så videt jeg kan bedømme.

POG'en er fiksa, men det svei på pungen å ta den reparasjonen.

Har nok ikke reklamasjon på denne pedalen, den er handlet av en medforumitt her til gards :)

Dette med kilde skal jeg jammen kikke nærmere på - FuelTanken er en Chameleon, og den har ett isolert uttak med 12V AC...

Det er mye som foregår i "ørska", men jeg kan liksom ikke bille meg inn at jeg har klart å kjøre pedalen på det ene uttaket - jeg kan dog ikke være _helt_ sikker.

Har forøvrig åpnet pedalen, det er ikke synlige spor av svidd elektronikk, men da jeg åpnet boksen kunne jeg ane litt lukt...

Ser meg så smått om etter en ny delaypedal, likegodt, men takker & bukker for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.