Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

pitch harmonick


agn95

Anbefalte innlegg

Øv, øv og øv litt til. Pass dog på hvordan du holder plekteret, det hjalp meg når jeg lærte det. Du skal jo streife strengen med en myk del på tommelen. Forøvrig heter det vel pinch harmonic (evt. artificial harmonic)?

Endret av Tell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor du holder venstre og høyre hånd er avgjørende for resultatet. Du kan godt begynne med å holde ned på 12. bånd, og få tommelen til å treffe på 24. båndet. Og da er det på metallbåndet som gjelder, ikke mellom to. I begynnelsen kan du plukke strengen og så forsiktig berøre strengen (på samme bånd som nevnt ovenfor). Det er samme sak som skjer, forskjellen ligger i at du plukker og berører strengen nesten samtidig når du gjør det på måten du selv beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for kommentarene :) når jeg holder plekteret holder jeg sånn at jeg treffer med tommelen og plekteret samtidig på strengen av og til kommer det lyden jeg vill men ofte veldig lav nesten den lyden jeg vil ha, men jeg kan ikke spille et riff eller en solo med pitch harmonick. har noen en øvelse som kan hjelpe meg med å få det til å henge sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei

Kan anbefale deg å bruke små plektere med spiss ende. Frksmpl jazz3 syns jeg funker bra ;) Et annet triks er å holde en av fingrene på strengen under den du plukker. Vist du tuner gitaren half step down, er det ogdå mye enklere å få til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.