Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkort, forslag?


Hallstein

Anbefalte innlegg

Hei !

Holder på å kikke på lydkort, og lurer på hvilke lydkort som passer meg.

Jeg vil ha god lyd, Minst 2 innganger (Gitar + en mikk)

Nå er ikke jeg så jævla drittnøye på mengde innganger, da jeg bruker å ta opp instrumentene hver for seg.

Jeg har sett litt på Apogee Duet, som ser perfekt ut for mitt bruk, men den er da litt pricy, for å si det mildt. Er det noen som har noen gode alternativer til noe som likner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også på jakt etter lydkort, så jeg benytter muligheten til å spørre her :)

Jeg tenker på eksterne lydkort, er det vanlig med phantom mating på disse?

Ønsker mulighet til å ta opp kassegitar, og da gjerne med kondis mikker.

Jeg er helt grønn på dette med lydkort og programvare, så det dukker nok opp flere spørsmål etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet åssen førstegenerasjons Apogee Duet gjør seg?

Ser at jeg kan finne det relativt billig på finn :)

Jeg har et Mackie Onyx Blackjack. to universale innganger med meget bra preamps, og to utganger. låter knallbra, er portablet å fint og særdeles billig på ebay!

Omg, 160 dollar på ebay... 880 kroner før moms og slikt, og 2150 i butikk her til lands, dæven det var forskjell gitt.

Spørs om det blir ett slikt !

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet åssen førstegenerasjons Apogee Duet gjør seg?

Ser at jeg kan finne det relativt billig på finn :)

Jag har ett Duet hjemme ... Låter mye bedre enn det jag kan spille/synge, og virker som en kule med Garageband, Logic Express o.s.v ...

MEN !

#1 : All I/O unntatt hodetelefonjacket er på en 'Breakout cable' ... Noe jag syns er irriterende ... Foretrekker sån "presonus firebox format" der man plugger mikker rett i kortet/interfacet ...

#2 : Alle nivåjusteringer er på samme "knott" ... Foretrekker en knott per funksjon ... Har sikkert noe med alderen å gjøre ... :)

#3 : Ikke no MIDI I/O ...

Hadde jag vart ute etter ett nyt kort nu så hadde jag nog valgt ett Focusrite Saffire eller noe i den dura der ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.