Web Analytics
Jump to content

Les Paul Studio Faded VS ESP LTD EC-1000FM

Isvarmt
 Share

Recommended Posts

Har hørt mye bra om ec-1000 serien og ltd 1000 serie generelt, dette er visstnok knallgode gitarer og man får mye for pengene. Men det er jo noen opplagte forskjeller, gibson har feks 22 bånd mens ec-1000 har 24, halsen på ltd`n er mye tynnere. Men tror de har en modell som er noe mer lik les paul specs husker ikke modell i farta. For meg hadde det vært enkelt Esp/ltd all the way. Men dette er bare MIN mening. :)

Har en EC-1000 selv som jeg er vanvittig fornøyd med, dette er min hovedgitar til tross for at jeg har en drøss med gitarer som skal værer bedre på papiret. Jeg har selv spillt på 4 ekspemplar av EC-1000, tre av disse var gode, den fjerde var ubrukelig. Så man kan være uheldig.

Jeg er både Gibson og ESP mann, og foretrekker ikke det ene merket forran det andre. Men mellom disse hadde nok valget blitt enkelt. Hadde helt klart valgt EC-1000. (MEN, prøv den først)

Ikke alle Eclipse-modellene som har det.. Prøvde en i matt svart finish en gang, og det var en god og behagelig gitar å spille på.

Ser ut som en pimpa Les Paul, men føles som en blanding av LP og superstrat. Absolutt en gitar å vurdere, imo. Kan jo også sjekke ut Edwards og Burny sine Les Paul, hvis du er heldig og kommer over en til okei pris :)

_c767314_image_0.jpg

LP og ESP LTD kan knapt sammenlignes etter mitt syn. ESP'en ligner litt på en Les Paul designmessig, men der stopper i grunnen likheten også. Men det er gode gitarer, så det kommer litt an på hva man skal ha den til. Er man ute etter typisk Les Paullyd, synes ikke jeg at ESP'en leverer det.

Ikke alle Eclipse-modellene som har det.. Prøvde en i matt svart finish en gang, og det var en god og behagelig gitar å spille på.

Ser ut som en pimpa Les Paul, men føles som en blanding av LP og superstrat. Absolutt en gitar å vurdere, imo. Kan jo også sjekke ut Edwards og Burny sine Les Paul, hvis du er heldig og kommer over en til okei pris :)

Fullt klar over at ikke alle har perlemor, men den han ser på har det. Jeg så selv på de gitarene da jeg kjøpte min Epi. Droppa de hovedsaklig pga perlemoren.