Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal kjøpe PC til musikkproduksjon, trenger innspill!


Sorg

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kjøpt to like Kingston- disker. Mye diskplass blir det jo ikke likevel. Jo færre drivere og slikt, jo bedre.

Det er mulig jeg tar feil, men jeg mener å vite at man bør sette inn tre og tre RAMbrikker for å få maks fart ut av dagens brikkesett med tre minnekanaler.

Dessuten- du har satt opp et hovedkort med innebygget skjermkort. Det fungerer utmerket det, men hvorfor skal du ha det og et rimelig skjermkort i tillegg?

Jeg har lite peiling på dette.. Noen som satte dette opp for meg.. men du sier jeg har 2 skjermkort her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et skjermkort innebygget på hovedkortet. Hvorfor skal du ha ett til? Vil du ha et pci skjermkort er det jo greit, men hvorfor da velge et hovedkort der du betaler for en skjermutgang du ikke kan bruke sammen med det eksternt kort? Virker meningsløst for meg. Jeg vil tippe at det integrerte skjermkortet kommer til å fungere helt greit så sant det kan dra to skjermer samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Korg, bara så att du vet så klarar du dig antagligen på långt dåligare specs än det som är föreslått i tråden. Råden i tråden (ey, vilket rim :) ) är säkert jättebra, men till ditt bruk så kan du nog köpa en långt billigare PC som samtidigt gör jobben.. om du vill alltså :) . Om du kan tänka dig att köpa brukt så brukar det finnas en hel del på Finn.

Hur många kanaler tror du att du kommer att bruka? Mycket plugins?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har ikke lest gjennom hele tråden, men minnebrikkene er litt utdatert. Er samme brikkene som jeg har, og er ikke noe å utsette på de, men Corsair har kommet med en ny serie. Disse er både raskere og billigere.

Enda en ting å tenke på er om du virkelig _trenger_ en HDD akkurat nå. Har du en liggende fra før ville jeg brukt denne inn til videre, og heller kjøpt en god SSD til software og OS nå. På grunn av flom-krise i Thailand som har satt ut det meste av harddisk-produksjon er prisene skyhøye for tiden. Man regner med at prisene synker rundt april en gang. Ellers er PCen veldig gunstig.

Kanskje bruke de få hundre kronene du sparte på RAM til et billig 512mb skjermkort? En GPU til å kanalisere skjermbilder vil du nok ikke angre på. Kanskje ikke et must, men siden du likevel kjører på med i7 er det greit å ha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.