Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

stemme i b


pleym

Anbefalte innlegg

Hei.

har kjøpt en mh-1000 og lurer på om det er noe problem å stemme floyd rose gitarer i b? blir det for slakt på strengene?

grunnen til at jeg spør er at en sa at jeg måtte ha den orginalt stemt.

spiller etter en del bal sagoth og keep of kalessin og det er jo b eller droped d som gjelder...

'

h hris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer en helt vanlig ibanez rg 1570 ned i drop b(A#) uten noe særlig problem. Har ernieball sitt not even slinky sett på. Det funker hest!

Eneste problemet jeg hadde var at jeg måtte jokke litt frem og tilbake med strammingen på fjærene for å få floyden til å ligge sånn høvelig flatt, tok meg ganske nøyaktig to og en halv time noe som jo ikke er allverden med tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet jeg hadde var at jeg måtte jokke litt frem og tilbake med strammingen på fjærene for å få floyden til å ligge sånn høvelig flatt, tok meg ganske nøyaktig to og en halv time noe som jo ikke er allverden med tid.

Det tar egentlig bare 5 minutter uavhengig av strengedim hvis du hadde gjort det på en litt lurere måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykke strenger er veien å gå.. Resten vil du finne ut av selv. Som regel blir fjæra noelunde justert etter strengene når man stemmer ned dersom man bruker riktig tykkelse. Så det skal ikke være så forferdelig mye å justere.

Mange som stemmer ned ESP-gitarerer, så du blir ikke den første ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

013 sett og B blir temmelig likt 010 sett og standar stemming. Tenk, 5' str. blir 046/E, 4 blir 036/A osv. akkurat likt...nesten.

Du kan faktisk inntonere 5'te der 6'te var, 4'de der 5'te var osv, hvis det var 010 sett på tidligere.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke.

Jeg har også en 27,7" skala baritone og eneste forskjellen er at jeg kan stemme den ca. en tone (to tone intervaller) lavere enn en standard (25,5"skala) gitar med samme strenge tykkelse.

Alltså, en 3"lengre baritone, gir bare et tone forskjell, blir nesten bare som å skifte fra 010 til 011 strenger: :P Men tøft er det

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.