Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekte musiker?


DonGlenn

Anbefalte innlegg

Takk for mange innspill.. Nå har jeg mer å gå på. Robbie Williams er vel egentlig ganske enestående, han har en sinnsyk carisma som få har, kanskje verdens hotteste artist, likevel repekterer jeg Lene Marlin, mere enn Robbie når det gjelder å være musiker..

Tviler på at Robbie hadde vært der han er i dag uten sine rådgivere, managere, låtskrivere etc etc..

Men han har er i hvertfall sine egne sanger da i det minste, i motsetning til parasitten Joe Cocker som vel aldri har gjort annet enn å bli kjent for andre musikere sine låter igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som det blir nevnt tidligere her har faktisk Robbie vært med å lage mange av sangene sine selv. Men om han spiller et instrument godt er vel heller mer usikkert, men han kan sikkert som andre som jobber mye med musikk traktere gitar og piano helt greit antar jeg.

Jeg synes Robbie er en knall fyr med låter som har det lille ekstra, men om han er musiker det lar jeg stå åpent, en stor entertainer og en stor vokalist/artist er han vertfall.

Men det blir helt feil å sette Williams sammen med Simpson og Salvesen da begge har noe TYNT materiale de sveiver rundt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, kjerringer har ikke peil på ordentlig musikk(det finnes sikkert unntak men det har jeg aldri sett før), og med det så mener jeg rock'n'roll. Robbie Williams er en nikkedukke til en sangskriver som har hånda si langt oppi ræva hans. Nikkedukke=artist. Han er for dum til å skrive sine egne sanger! Dipshit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det blir nevnt tidligere her har faktisk Robbie vært med å lage mange av sangene sine selv. Men om han spiller et instrument godt er vel heller mer usikkert.

Om du ikke tenker på stemmen som et instrument.

Ja, morsom tankegang det der. Når jeg hører ordet musiker så klinger liksom ikke vokalister opp i lyset, men så klart det er jo en måte å se det på.

Ihvertfall hvis denne vokalisten har skrevet låtmateriale av noe slag.

og til Morph: Det du sier dert blir for meg helt totalt latterlig. Det at kjerringer ikke har peiling på musikk? Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, kjerringer har ikke peil på ordentlig musikk(det finnes sikkert unntak men det har jeg aldri sett før), og med det så mener jeg rock'n'roll.

Unnskyld for OT:

Kan du gi et langt og fint resonnement for hvorfor du mener det du sa her? Hva har fått deg til å tenke det? Hvorfor tror du det er sånn?

Hadde vært fint med en tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange innspill.. Nå har jeg mer å gå på. Robbie Williams er vel egentlig ganske enestående, han har en sinnsyk carisma som få har, kanskje verdens hotteste artist, likevel repekterer jeg Lene Marlin, mere enn Robbie når det gjelder å være musiker..

Tviler på at Robbie hadde vært der han er i dag uten sine rådgivere, managere, låtskrivere etc etc..

Men han har er i hvertfall sine egne sanger da i det minste, i motsetning til parasitten Joe Cocker som vel aldri har gjort annet enn å bli kjent for andre musikere sine låter igjen..

Trur du Lene Marlin har laget ALT selv? Trur du hun hadde kommet noe vei uten rådgivere, managere ol? Jeg trur ingen artister kommer noen vei uten hjelp!! Å nekte hjelp er bare tåpelig!

Jeg har drevet litt med booking av band for et utested her i tromsø, og vi kuttet ut band som hadde den type holdning. Dem som er verdensmestere og ikke tar tips eller råd fra andre.

Jeg er fra tromsø og ikke mye yngre enn Lene. Har drevet revy sammen med henne, og tru meg. Hun kan 2 ting - ene er synge og det andre er G-C-A-D-E på gitar. :P

Jeg er helt enig med Peri. Robbie er en utrulig bra artist! men fortsatt fult ut en kanon musiker! og som dere sier - stemme er et intrument, på lik linje som en gitar.

For å si det litt frekt - at han synger bedre enn mange av oss spiller gitar skal respekteres. :wink:

På siden må jeg si en ting.

Jeg har vært borti denne diskusjon flere ganger. Og dessverre er det ofte slik at den som uttaler slik sitter hjemme på gutterommet og fanasere om å spille, leve og være som heltene sine. For de av dere som føler dere truffet - gå ut å spill litt! kjent på musikkbransjen. så skal du/dere få se at verden er ganske forskjell fra hva dere trur.

Og ellers vil jeg si at jeg personlig trur mange kjente artister og band som lager enkel musikk, egentlig er ganske flink på instrumentet sitt.

Jeg fikk iallefall sjokk av John5 sitt soloprosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viser ikke dette mer hva du kan om Robbie Williams enn andre musikere? Tenkt på det at David Bowie var Robbie i sin time and age? David Bowie lagde også POPULÆR MUSIKK, eller pop som det kalles. Gi Robbie litt mer oppmerksomhet så forstår du at eplet du biter i er surt som surt kan bli.

Edit; måtte editere fordi eupheror kjeder seg og sletta de oppfølgende innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viser ikke dette mer hva du kan om Robbie Williams enn andre musikere? Tenkt på det at David Bowie var Robbie i sin time and age? David Bowie lagde også POPULÆR MUSIKK, eller pop som det kalles. Gi Robbie litt mer oppmerksomhet så forstår du at eplet du biter i er surt som surt kan bli.

Edit; måtte editere fordi eupheror kjeder seg og sletta de oppfølgende innleggene.

For min del har jeg satt dette veldig på spissen, utgangspunktet mitt her er at en venninne mener Robbie er VERDENS BESTE MUSIKER, hvilken jeg ikke er enig i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er verdens beste musiker er da et helt annet spørsmål enn om han er en "ekte musiker". Å diskutere hvem som er best og hvem som er bedre enn anndre er alltid like givende. Man har forskjellige meninger og preferanser. Men dertil å diskutere om han er en ekte musiker er noe man i middlertid kan diskutere. Jeg syns absolutt han er det fordi; han kan synge, er flink til å fremføre musikken sin og formiddle et budskap til lytterne, og på toppen av det hele er han en entertainer som har scene-teke av rang. Om man må være verdens beste for å være "ekte" musiker i boka di så er det sannelig få musikere her i verden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
For det første, kjerringer har ikke peil på ordentlig musikk(det finnes sikkert unntak men det har jeg aldri sett før), og med det så mener jeg rock'n'roll.

Unnskyld for OT:

Kan du gi et langt og fint resonnement for hvorfor du mener det du sa her? Hva har fått deg til å tenke det? Hvorfor tror du det er sånn?

Hadde vært fint med en tilbakemelding.

+ 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.