Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ekte musiker?


DonGlenn

Anbefalte innlegg

Når jeg tenker på en skikkelig god gammeldags, ekte musiker tenker jeg på navn som f.eks. Neil Young, David Bowie, Johnny Cash osv osv.. Men så her en dag kom jeg i en diskusjon med dama til en kompis som mente at Robbie Williams var den største musikeren noen sinne..

Når jeg sa at Robbie var en artist og ikke en musiker, ble det krig, og det ble ikke bedre da jeg sammenliknet han med Britney Spears og Cristina Aguilera - for det mener jeg, Robbie kan synge og se fin ut, men han er fabrikert materiale, akkurat som de nevnte damene.

Eller tar jeg helt feil?

Dagen da en musiker skrev sine egne tekster, egen musikk, på sin egen gitar, er den forbi? Er det nok å kunne synge og selge bøtter med plater?

Nei, Robbie er ikke ekte vare, men produsert på samme måte som SpiceGirls, Spears osv osv.

Han er flinkere til å synge enn Kjartan Salvesen, men der stopper også forskjellen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som Pål Angelskår sa en gang: Man er enten god musiker eller god artist, Nick Drake var god musiker, men veldig dårlig artist og derfor floppet karriæren hans. Robbie Williams, Britney Spears, osv er gode artister (ikke nødvendigvis gode musikere) og de er gode entertainere og greier derfor å fenge folket, og selge masse plater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke riktig å si at han er "som de andre", for Robbie er den største av de som topper hitlistene i dag. Jeg er helt enig med han som har topic; Robbie er en ARTIST, ikke musiker. Han er en entertainer som holder gode konserter, men han spiller ikke noe instrument, kan dermed ikke improvisere, og holder derfor konserter hvor han synger slik det er spilt inn på plate, har kule replikker, og sier "is there anyone out there?(er det noe liv her?)" akkurat som de andre. men musiker er han ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt uenig med dere.

Kan strekke meg til at han er artist fremfor musiker.

Men allikevel mener jeg han er musikalsk bra nok til å bli kalt musiker.

Blant annet sinatra tolkningene hans holder allright nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt spørsmål.

Hva er en musiker? En som livnærer seg ved å spille musikk? Hva er i såfall en profesjonell musiker? Er det egentlig noen forskjell på en artist og en musiker?

Har en liten følelse av at vi som spiller litt gjerne vil heve oss over de som "bare" synger andres sanger. Selv om det er enklest å synge sanger man har laget selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.