Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

60 tall's GIBSON J-45


Loddebåt

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har hørt mye snakk om blant annet de "gode gamle" Gibson J-45 gitarene fra 50, 60 og 70 tallet. Er det mye bedre lyd i disse kontra ny J-45. Ser det er noen gamle til salgs, men med veldig høy pris??

Har vurdert ny J-45, men hører mange sier de heller ville gått for de gamle. Er dyrere med de gamle??

Er veldig usikker på hva jeg skal gjøre...?

Er mye penger, så jeg ønsker seriøse "tips & råd" her...-)

Noen eksempler her:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31745722

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=31722539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv vært hos annonsøren og prøvespilt en nydelig eldre Hummingbird, som dessverre ble solgt før jeg fikk ut fingern. En gammel gitar har IMO mer sjel og, i mange tilfeller, bedre lyd/spillbarhet enn en ny gitar, men avhengig av verdien så kan man ikke alltid være like røff med et gammelt klenodie... Og en ny gitar vil "åpne" seg betraktelig jo mer man spiller på den, så det blir litt individuelt. Selv ville jeg gått for den gamle, men som alltid: prøv selv og gå for det du føler passer deg best. Husk at Gibson akkerter alltid vil være populære så du kan alltids selge dersom du angrer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye penger, så jeg ønsker seriøse "tips & råd" her...-)

Som 'Pledrik' sir : Prøvespill først !!!!!

Jag har handlet en gammel Gibson (1947 L-7) av annonsøren, og hvis han er like hyggelig nu som han var i 2007 så tror jag ikke det skal vare noe problem å få prøve gitaren(e) ! ;)

Har selv sett/tenkt litt på den J-45'en ... hmm ... julegavetips ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.