Web Analytics
Jump to content

NGD! Byttet ut omtrent alt jeg har!

Stiankarlsen

Recommended Posts

Heihei!

Etter en hard måned med "oppussing" er jeg neesteen ferdig.

Startet med at jeg for 1,5/2 måneder siden byttet ut ESP'en, og kjøpte meg en Fender Jaguar. Legger ved et bilde her, men skal ikke skrive så mye om den, siden jeg har gjort det tidligere :)

t_IMG_1146.JPG

Er så fornøyd med denne at jeg har ikke ord!

Men ja, videre! Jeg solgte ampen min og etter en stund med leting og prøving, fant jeg en jeg ville ha. Det er en Bugera BC-212 som jeg kjøpte brukt. Elementene i den er skiftet ut, og det står i et V30 element, og et Greenback element. Lyden er herlig!! (dette er forresten en matchless etterligning). Betalte 5300kr for denne. Da var det ampen, Marshall Reverb pedal, et feste så jeg kan lene ampen tilbake (veldig bra løsning dette), Leem A/B boks og en gitarkabel. Er veldig fornøyd! Lyden er utrolig rein!

Solgte også Boss GT-8 for å få råd til å finansiere pedalbrett. Var og hentet den nest siste pedalen i dag på posten (venter fortsatt på Octave pedalen). Jeg syntes denne prosessen gikk overraskende fort, og er snart ferdig! Skal etterhvert kjøpe en ordentlig vreng pedal, men mye vreng, deretter skal jeg skaffe en kompressor og skal etter jul skaffe meg en Looper pedal!

Her er pedalene i signalrekkefølge (er ikke sikker på rekkefølgen enda, så har du noen tips, kjør på!)

- Arion Stage Tuner

Denne har jeg hatt en stund, vet ikke helt hvor jeg har den fra, men den funker.

-Voodoo Lab Sparkle Drive

Utrolig kul vrengpedal som jeg kan splitte clean og vrengsignalet med (fikk denne i bursdagsgave i Oktober).

- EXH Big Muff

Fuzzpedal som jeg elsker! Betalte 500kr for denne brukt.

-Joyo Vintage Phas e

Fra budsjettseri en som godlyd kjører. God pedal, hvertfall i forhold til pris (350,-).

-Joyo Classic Chorus

Fra budsjettserien som godlyd kjører. Ikke kjempefornøyd med denne, men den holder for en stund.(350,-)

-Joyo Digital Delay

Budsjettserien til godlyd. Har ikke rukket å prøvd den enda (hentet den for 1 time siden), men ser iallfall bra ut. (395,-)

-Rocktron Cyborg Delay

Meget kul delaypedal fra Rocktron med mulighet for midistyring, baklengsreverb osv. Veldig fornøyd med denne! Trenger ikke 2 delaypedaler egentlig, men jeg måtte vente på Joyo delayen i 3 uker. Så jeg bydde på denne i en auksjon. Ga 500kr for den, ny i butikk, fra RebelMusic. Nypris ligger på 2999.

- Marshall Reflector

Reverb pedal som er utrolig fin. Veldig varm lyd i denne. Fikk den med da jeg kjøpte forsterkeren, betalte ca 300 for den.

- Rocktron Volumpedal.

Kjøpte denne av Askret. 300kr. Funker som den skal! Denne står kun på brettet siden jeg skal ha det med på en øving i morgen tidlig da jeg trenger den. Men den kommer til å stå utenfor når jeg skal bruke den da den bruker så mye plass. Forresten, usikker på hvor denne bør stå i signalkjeden.

-Leem A/B boks

Bruker denne til å bytte kanaler på forsterkeren. Fikk den med da jeg kjøpte den.

Hva tror dere om rekkefølgen?

Alt dette står på et svart Alctron EPC-100 pedalbrett, som har mål 61x40cm. Veldig billig og veldig kult pedalbrett. Koster 750kr hos Rebelmusic (jeg har det svarte, ikke det brune som står på nettisden).

Strømforsyninga får jeg til julegave og det kommer til å bli en Voodoo Lab Pedal Power Plus II tror jeg.

t_IMG_1180.JPG

t_IMG_1186.JPG

t_IMG_1187.JPG

t_IMG_1190.JPG

Edited by Stiankarlsen

Alltid hatt lyst på en Jaguar å ha også! Men må nok vente med det, da en Telecaster eller en LP Junior står på vent. Eller en jazzkasse.

Anyways.. Har selv nettopp starta i gang med ordentlige pedaler. Har tidligere kun brukt Zoom GFX-3. Det funker forsåvidt greit, men knekkepunktet på vrengen er mye bedre på en ordentlig TS-9 som jeg har. Fuzz boksen jeg har, en Malekko Fuzz fikk jeg til jul i fjor av en mann som ga bort defekte pedaler. Denne har jeg fått fiksa, men mangler underdeksel.

Har bruk for en reverb, og muligens en delay og chorus også. Venter til dette kommer inn.

Pedalbrett har jeg egentlig i da jeg har en Morgan TC Tour Flight. Mener at denne er for pedaler siden den har ett brett inni, men vet ikke sikkert.

Har ikke skaffet strømforsyning til disse boksene enda heller. Har veldig lyst til å prøve ut Joyo boksene=)

EDIT: Har også et par BEHRINGER pedaler som jeg ikke har sååå veldig lyst til å ha lenger, prøver å tenke ut prosjekter der jeg kan bruke boksene ihvertfall.

Edited by RalphDarwin

Likte gitaren!

Jeg ville satt volumpedalen sist i effektkjeden, rett før ampen. Da kan du bruke volumknottene på gitaren til å styre input på vrengpedalene dine, også volumpedalen som en master før amp, og dermed også styre vrengen på ampen fra volumpedalen..

Å sette volumpedalen først blir liksom dobbelt opp, du har jo volum på gitaren...

Alltid hatt lyst på en Jaguar å ha også! Men må nok vente med det, da en Telecaster eller en LP Junior står på vent. Eller en jazzkasse.

Anyways.. Har selv nettopp starta i gang med ordentlige pedaler. Har tidligere kun brukt Zoom GFX-3. Det funker forsåvidt greit, men knekkepunktet på vrengen er mye bedre på en ordentlig TS-9 som jeg har. Fuzz boksen jeg har, en Malekko Fuzz fikk jeg til jul i fjor av en mann som ga bort defekte pedaler. Denne har jeg fått fiksa, men mangler underdeksel.

Har bruk for en reverb, og muligens en delay og chorus også. Venter til dette kommer inn.

Pedalbrett har jeg egentlig i da jeg har en Morgan TC Tour Flight. Mener at denne er for pedaler siden den har ett brett inni, men vet ikke sikkert.

Har ikke skaffet strømforsyning til disse boksene enda heller. Har veldig lyst til å prøve ut Joyo boksene=)

EDIT: Har også et par BEHRINGER pedaler som jeg ikke har sååå veldig lyst til å ha lenger, prøver å tenke ut prosjekter der jeg kan bruke boksene ihvertfall.

Telecaster og ES er ikke dumt det heller, har lyst på sånne selv..

Kult! Om brettet er for pedaler eller ikke spiller vel ikke så veldig stor rolle bare det passer.

Joyoboksene er ikke så dumme de! Lykke til :)

Lekker gitar!

Tusen takk! Er veldig fornøyd med den selv og ^_^

Likte gitaren!

Jeg ville satt volumpedalen sist i effektkjeden, rett før ampen. Da kan du bruke volumknottene på gitaren til å styre input på vrengpedalene dine, også volumpedalen som en master før amp, og dermed også styre vrengen på ampen fra volumpedalen..

Å sette volumpedalen først blir liksom dobbelt opp, du har jo volum på gitaren...

Aha, dette jeg trodde. Takkskalduha! :)

Skal ikke si så mye om resten, men gitaren var jævlig fet! Har virkelig fått øynene opp for Jaguar etter at jeg fikk meg en selv :)

Takk skal du ha! aha, hvilken da? :D

Syns det er mye fetere med ekte Fender enn Esp, bra valg med Jaguar hvertfall :)

Hvordan liker du Joyo pedalene? Har vurdert og bestille med noen selv, just for fun

Tja, spørs vel litt til bruk. Men spiller lite slik musikk for tiden og har mistet sansen for superstrat! Egentlig litt enig der, da jeg syntes Jaguar er det kuleste fender lager (derfor jeg kjøpte den) :D

Joyo pedalene er gode de. Delayen var veldig kul, veldig analog. "Delayet" fikk nesten litt phasereffekt når jeg skrudde det til slik. Veldig kul boks! Chorusen er helt Ok. Den har fin i lyd og er veldig bra hvis du skal ha MYE chorus, men til litt mindre så er den ikke like bra, men den funker. Phaseren er kul den, men kunne trenge en kompressor foran den! Men veldig bra pedaler for pengene :)

Takk skal du ha! aha, hvilken da? :D

Jeg var ute etter en HH-gitar da jeg for tiden bare spiller elgitar i punkband, og hadde egentlig tenkt meg en Tokai Les Paul, men valget falt da på en MIJ Fender Special Edition Jaguar med HH-konfigurasjon. Lydmessig ikke helt Jaguar kanskje, men spillemessig er den fortreffelig, noe som gjør at jeg har litt lyst til å skaffe meg en SS-Jaguar også :)