Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til ny effektpedal


Pottifar

Anbefalte innlegg

Høres ut som du egentlig burde prøve en multi-effekt aom f.eks Line6 Pod HD e.l.

Det gir deg i stor grad samme lyd foran en clean forsterker samme om du sitter hjemme og øver med headset eller en liten øvingsforsterker, eller spiller sammen med andre og bruker en skikkelig amp.

Jeg tviler på at du finner en enkeltstående od/dist som oppfyller kriteriene dine med mindre du velger en som i stor grad kan erstatte en forsterker. Blackstar pedalene er vel det beste tipset jeg kan komme på for en slik type pedal, men de koster jo også det samme som en helt ok modelingforsterker eller multi-effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skeptisk til multieffekter. Har ikke verdens beste erfaring Zoom 3030 jeg lekte meg med før. Men det har vel skjedd visse forbedringer på multieffekt-fronten på 14 år? :)

HVordan er Vox Tonelab EX? Da spesielt med tanke på Wah-pedalen på denne.

Endret av Pottifar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller med andre, og da er det primært de forsterkerne som er på øvingshotellet på Schous.

Spiller du på Marshall JVM eller Vox AC30, så skal du løpe og kjøpe deg en Tube Screamer.

Hvis du spiller på Fender Twin Reverben der, så fant jeg ut ved en tilfeldighet at T-Rex Dr. Swamp spiller aldeles fantastisk gjennom en sånn.

--Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har vel skjedd visse forbedringer på multieffekt-fronten på 14 år? :)

Man kan vel si at multi-effekter i dag faktisk begynner å ligne på det de var ment å være for 14 år siden. Så, ja spesielt de siste årene har slike produkter blitt veldig mye bedre.

HVordan er Vox Tonelab EX? Da spesielt med tanke på Wah-pedalen på denne.

Vox Tonelab er nå et litt utdatert produkt og henger ikke med den nye generasjonen modeling produkter spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er litt fan av Andertons-demoene, men here we go:

Jeg har Satchurator og HT-Dual. Litt overlapping i lyd, på en måte men... Det er stort sett Satchurator som blir brukt. HT-Dual spiller ikke helt på lag med min Laney Cub, så min HT-Dual er "up for sale" (:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.