Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av gitar MEN usikker! HJELP!


KKBAIN

Anbefalte innlegg

Med et såpass stort sjangerspenn som du har, så er det nok like greit å ha flere gitarer (jeg ser du lister opp 3) såfremt man har råd til det. Men jeg henger meg litt på Sarge og anbefaler en Telecaster. Makan til allsidig gitar! Og ang Les Paul halser: vet ikke helt hva du sikter til med at du ikke liker Les Paul halser, men hvis det er tykkelsen det står om så er det jo mange variasjoner der også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

KKBAIN. Jeg trur ikke problemet ditt er gitar, men ubesluttsomhet. Les; Blir aldri helt fornøyd. :P

Kjøp deg en god Telecaster, en TC Nova, og en amp med masse headroom. Da får du akkurat den lyden du vil ha, og så kan du konsentrere deg om spillinga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mulig å finne alt i samme gitaren. Jeg synes for eksempel det er vanskelig å få den hard rock/metal lyden jeg er ute etter uten en humbuckende pickup combo.

Denne er ganske nær å ha alt JEG trenger i samme gitar, men kanskje ikke helt.

blackash_blackknobs.jpg

Skulle jeg hatt to gitarer til å dekke alt, så tror jeg det måtte blitt temmelig standard telecaster, samt en skikkelig metal-øks med doble humbuckere og vibarm.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å være like stereotyp som jeg selv har kritisert i noen tråder: Les Paul (Gjerne med en '60s hals) til Metal/Hard Rock (og jazz), Telecaster til Country, Stratocaster til Funk, pop og resten..... :P Der har du det. Men som det blir nevnt, med 70 gitarer under huven har du nok en bredere erfaring enn de aller fleste her inne. Meg i høyeste grad inkludert, så mitt råd her tas med tre kg. salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å være like stereotyp som jeg selv har kritisert i noen tråder: Les Paul (Gjerne med en '60s hals) til Metal/Hard Rock (og jazz), Telecaster til Country, Stratocaster til Funk, pop og resten..... :P Der har du det. Men som det blir nevnt, med 70 gitarer under huven har du nok en bredere erfaring enn de aller fleste her inne. Meg i høyeste grad inkludert, så mitt råd her tas med tre kg. salt.

Aahh .... Syntes du var snever på Telecasteren der gitt. Den brukes til møøe mer en køntri.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KKBAIN. Jeg trur ikke problemet ditt er gitar, men ubesluttsomhet. Les; Blir aldri helt fornøyd. :P

Kjøp deg en god Telecaster, en TC Nova, og en amp med masse headroom. Da får du akkurat den lyden du vil ha, og så kan du konsentrere deg om spillinga :D

bra tips.. men spiller 5-7 timer om dagen, Har en Telecaster jeg vurdere å sette inn en Duncan JB med split og en Bugerra 330XL amp.. har allerede kjøpt: ESP LTD KH-602, Epiphone ES-175 og ett strat prosjekt som jeg skal sette inn Duncan JB(Bridge) Fender Texas Special(Mid) og en Fernandez Sustainer (Neck) pluss en Roland GK pickup :)

Har planene klar for 3 gitarer :-P takker for alle svar og ja jeg og vi kan konkludere at jeg er ubeslutsom :) enjoy me :D :D

Have a nice one!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo allerede for sent, tydeligvis, men siden du inkluderer både rock fra alle årstall, grunge og country: Hvorfor ikke inkludere en Telecaster i arsenalet? Tror det finnes noen utgaver med ganske tynne halser også.

Og funk? Vel, Prince spiller mye Telecaster, for å si det slik. ;)

Har en telecaster ;) og har eid 5-6 stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra tips.. men spiller 5-7 timer om dagen, Har en Telecaster jeg vurdere å sette inn en Duncan JB med split og en Bugerra 330XL amp.. har allerede kjøpt: ESP LTD KH-602, Epiphone ES-175 og ett strat prosjekt som jeg skal sette inn Duncan JB(Bridge) Fender Texas Special(Mid) og en Fernandez Sustainer (Neck) pluss en Roland GK pickup :)

Har planene klar for 3 gitarer :-P takker for alle svar og ja jeg og vi kan konkludere at jeg er ubeslutsom :) enjoy me :D :D

Have a nice one!!

Dette setter jeg virkelig pris på, helt dønn ærlig. Det er nemlig flere i mine omgivelser som har rista lett på hue av undertegnede, fordi jeg i løpet av de siste par åra har handla gitar en 6 - 8 ganger, på jakt etter rekti fjøl for meg. Dette skal printes !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må slutte å handle billig ræl, og heller ta i litt ordentlig når dere først kjøper, så slipper dere å hive dem ut døra med en gang de er kommet inn! :P

Det er sant. Så da blir spørsmålet hva slags 5-6 billige driit-teler trådstarter har eid da ? <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg som de fleste andre gitarister leter jeg vell alltid etter den riktige lyden, gitaren osv.

Headroom og volum på forsterker spiller mye inn på min lyd, og jeg ser du har en Bugera amp med kraftig utgangstrinn. Spiller du mye på den med stuevolum?

En rørforsterker må ofte opp på litt volum for å få alt ut av gitaren.. hjelper lite med dyr customgitar når forsterkern går på tomgang.. velg da en forsterker med lavere utgangseffekt f.eks. 20-30w..

enn får ikke bedre gitarlyd automatisk med stor amp!

Jeg vil heller ikke si at pris på gitaren har alt og si! Selv har jeg både en Music Man Luke og en fender mexico telesatt i sammen av div deler og med Lindy Fralin pickuper(verdi kanskje 6000,-)! Jeg har funnet ut av telecasteren min er den som låter best hos meg, og passer min spillestil! EMG pickupene til Music Man låter veldig fint, men låter litt for hifi synes jeg slik at det blir fort litt flat.. men det er kanskje måten jeg spiller på!??

Når du har eid over 70 gitarer, så bør du se på andre elementer en bare gitaren!

Det meste ligger nok i hendene skal du se, og at man er komfortabel med sin måte å spille på! ..og jeg har igjen å se en gitar/amp kombinasjon

som funker 100% til alt! Det blir alltid et kompromiss, men trenger ikke låte dårlig fordeom!

Prøv enn Egnater forsterker visst du har kjangs, den er ivhertfall veldig fleksibel for meg.

Du dekker mye lyd med de gitarene du nevner, men bruk litt tid på å teste ut forskjellige forsterkere og effekter i ulik kombinasjon!

..og husk! Ny amp gir ofte pedaler nytt liv!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhhhh......Hvis du har hatt 70 gitarer og ikke funnet noen som passet deg så tror jeg du har et problem!Hadde jeg kunnet velge mellom 70 gitarer,kunne jeg plukket ut 10 stk og hatt en til hver stil jeg spilte, er ganske sikker på at de hadde vært mer enn god nok også!

men det kan jo være meg det er noe gale med :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.