Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2 x NGD, 1962 Fender Stratocaster, 58/63 Partscaster.


Jonathan

Anbefalte innlegg

62 Straten ble refinisha på 70-tallet en gang, men i sin originale farge. Fått ny nutt og ny kasse. Ellers er alt originalt.

99578899.jpg

99578946.jpg

99578971.jpg

Partscasteren består av en 1958 kropp, refinisha i en brun farge for lenge siden(duco lakk), og en 1963 Hals som har fått jumbofrets. Elektronikk og hardware er nytt..

IMG_3795.jpg

IMG_3796.jpg

58 kroppen hadde egentlig en 1992 SRV hals, og 63 halsen hadde en Custom Shop relic kropp...så da får jeg faktisk en tredje gitar. SRV/Custom shop partscaster :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, halsen er datert november 62, så det er en sen modell.

Fant den '62 straten ved et uhell, mens jeg søkte på google etter vintage pickups til partscastern...heldig for en gangs skyld :P

Hvordan klarte du å overbevise fyren om å sende til Norge? SÅ annonsen selv, men tenkte at jeg ikke hadde sjanse i havet med å få tak i den.

Ifølge annonsen er vel også den avbildete neck-pickupen uoriginal. Fått gitaren ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarte du å overbevise fyren om å sende til Norge? SÅ annonsen selv, men tenkte at jeg ikke hadde sjanse i havet med å få tak i den.

Ifølge annonsen er vel også den avbildete neck-pickupen uoriginal. Fått gitaren ennå?

Original neck pickup (+ arm) følger med.

Selgeren sa han allerede hadde en deal med lokal kjøper, men pusha han litt med at jeg hadd penger klar til å sende på dagen.

Gitaren er blitt sendt, så får bare håpe den kommer før værste julerushet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original neck pickup (+ arm) følger med.

Selgeren sa han allerede hadde en deal med lokal kjøper, men pusha han litt med at jeg hadd penger klar til å sende på dagen.

Gitaren er blitt sendt, så får bare håpe den kommer før værste julerushet.

Jepp, men sa han hvorfor den var byttet ut? Trengs kanskje en rewind? Håper det ordner seg med gitaren, isåfall er du griseheldig.

Hvor fikk du tak i partscasterne forresten? Var de tilsvarende gode tilbud? :)

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men sa han hvorfor den var byttet ut? Trengs kanskje en rewind? Håper det ordner seg med gitaren, isåfall er du griseheldig.

Hvor fikk du tak i partscasterne forresten? Var de tilsvarende gode tilbud? :)

Glemte å spørre om det, men finner nok ut av det.

Partscasteren har følgende historie:

Kjøpte en partscaster tidligere i år med 58 kropp, SRV hals og div noe fralin elektronikk. På let etter vintage hals til den, fant jeg en kar i USA som solgte en Custom shop / 63 hals partscaster...kroppen er en sort custom shop relic.

Så planen er å sette sammen 63 hals og 58 kropp.

63 halsen har blitt refretta med jumbo band, og fralin pickupene låter svinbra...så jeg tror faktisk den gitaren passer meg bedre hva spillbarhet går. Halsen skal vist nok også være på den tykke siden.

SRV / Custom Shop partscasteren blir jeg sikkert å legge ut for salg til en rimelig penge, selv om jeg elsker SRV halsen (12'' radius, medium jumbo frets, tykk og asymetrisk hals).

Fikk begge partscasterne til en rimelig pris (1200$ og 2500$)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.