Web Analytics
Jump to content

GuitarRig Live?

Vindfal
 Share

Recommended Posts

Jeg har nå etter en godt med arbeid mikset sammen den perfekte GuitarRig effekten for metall/BM osv. Den har vist seg å fungere ganske bra på alle de høytalerene jeg har testen den på. Men tiden hvor jeg skal bringe prosjektet mitt frem live begynner å nærme seg. Er det noe mulig måte å få overført denne Guitar-Rig "presenten" over på et effektbrett/noe hardware eller liknende? Vil en Guitar-Rig Controller være løsningen? (er det altså mulig å bruke en GR-Controller som effektbrett) Takk på forhånd. :)

Edited by Vindfal

Det er fullt mulig å bruke GuitarRig live, og med fotkontrolleren er det tilogmed ganske lett å gjøre det. Da koker det igrunn ned til om du stoler på at maskina ikke kræsjer under konserten. Selv stoler jeg så mye på datamaskiner, og ville heller kjøpt en god effekt-enhet (POD HD500, Eleven Rack eller tilsvarende) og jobbet litt med å få skrudd ganske så lik lyd med den.

Men, som sagt, det funker å bruke GR live. Det danske synthrock-bandet Nephew har en gitarist som kjører Guitarrig live, og det funker gull det :)

Ok, belysende! :) Så det er ikke mulig å overføre GR-effektene til en GR-Controller, og bruke controlleren som et analog effektbrett uten tilkobling til en pc?

Det er fullt mulig å bruke GuitarRig live, og med fotkontrolleren er det tilogmed ganske lett å gjøre det. Da koker det igrunn ned til om du stoler på at maskina ikke kræsjer under konserten. Selv stoler jeg så mye på datamaskiner, og ville heller kjøpt en god effekt-enhet (POD HD500, Eleven Rack eller tilsvarende) og jobbet litt med å få skrudd ganske så lik lyd med den.

Men, som sagt, det funker å bruke GR live. Det danske synthrock-bandet Nephew har en gitarist som kjører Guitarrig live, og det funker gull det :)

GR kontrolleren er bare en Midi kontroller + et lydkort. Ikke noen mulighet til at den kan kjøre programvare/prosessering på egen hånd.

Sjekk ut AxeFx, Pod HD serien e.l. heller. De kan kontrolleres og "programmeres" fra en pc, men fungerer som enkeltstående enheter.

Ok, takker så mye. Tror jeg skal gjøre et innkjøp av et slikt GR-Controllbrett. Stoler ganske så mye på pcer.. Får se om det er noen som vil kjøpe et Line6 Podxt live brett i Kjøpes/selges trådene. Takk for all hjelp! :)

GR kontrolleren er bare en Midi kontroller + et lydkort. Ikke noen mulighet til at den kan kjøre programvare/prosessering på egen hånd.

Sjekk ut AxeFx, Pod HD serien e.l. heller. De kan kontrolleres og "programmeres" fra en pc, men fungerer som enkeltstående enheter.