Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er denne gitaren verdt sånn ca?


masjstovel

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Snodig spørsmål, ja...."har akkurat kjøpt denne, og lurer på hva den er verdt"??

Det er fort gjort å tenke at et eller annet sted i kjeden er det noen som ikke har rent mel i posen. Påstår ikke at det er tilfelle her, men formuleringen er noe uheldig, spør du meg! :mellow:

Kan jo være så enkelt at han vil få verifisert at han ikke har betalt alt for mye for den da.. eller evt at han har gjort et greit kjøp. Det er jo kanskje ikke nødvendig å lese alt slik fanden leser bibelen... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være så enkelt at han vil få verifisert at han ikke har betalt alt for mye for den da.. eller evt at han har gjort et greit kjøp. Det er jo kanskje ikke nødvendig å lese alt slik fanden leser bibelen... <_<

Ikke bruke noen minutter på å finne ut hva en gitar er verdt før man kjøper av en kamerat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt av kompis, ingen grunn til å tvile kanskje, i utgansgpunktet? Deretter føle behov for en second opinion, verifisering? Er vel ikke så fullstendig unormalt det.... Mange som ikke er så gode venner etter slikt, medmindre man kommer til enighet om noe annet, eller hever kjøpet.

Men at det er usmart og feil rekkefølge, det er vi enige om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det synes jeg ikke er så merkelig.

Jeg skjønner jo det at ikke noe er vondt ment, og trådstarter trenger tydeligvis litt trening som forumdeltager, men dette synes jeg totalt sett var en dårlig mottagelse av et nytt medlem.

Det er ikke alle som skriver som er like flinke på å vurdere hvem som er mottager av budskapet, og hvilken mulighet mottager har for å vurdere det man har skrevet. Noen tror jo vi er synske, og det bør man kanskje ta som et komplement.

Ad- verdivurdering. Noen fora svarer ikke på slikt, det er rett og slett ikke lov. Her på forumet har vi ikke slike regler, men jeg synes at hvis man tror det er ugler i posen, bør man heller la være å svare, og ev. rapportere tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om det var dårlig formulert.

Det er min første gitar så er litt fersk i gamet, og vet ikke helt hva jeg skal se/spørre etter, men kunne selvfølgelig sagt noe mer om standen enn det bildene viser, og tar selvkritikk for det. Den har såvidt jeg vet ikke vært på service, Det er ingen skader på lakken såvidt jeg kan se, bortsett fra et lite hakk i lakken på halsen (par millimeter stor). Heller ingen rust.

Trodde ikke forhistorien var så relevant, men kameraten min kjøpte den brukt for 2000, og jeg betalte han 1500 for den. Han solgte den fordi han sparte til ny bassgitar. Siden jeg virkelig likte å spille på gitaren mye bedre enn de andre jeg prøvde så synes jeg ikke 1500 var mye å gi og ga derfor så og si blanke i hvor mye den var verdt.

Så googlet jeg (ja jeg vet hva google er:) ) og fant ikke noe pris på modellnavnet, så fant siden www.morganguitars.com. Fant ikke gitaren her heller men så at de fleste modellene deres lå på 2000 dollar og oppover. Synes dette var mye og begynte derfor å lure, noe som førte meg hit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med rust, service og garasje (koffert) var jo metaforisk lissom... :D

Men om den er hel og grei, og det er riktg at den kosta 2800 ny som det ble hevdet ovenfor her, så er 1500 en fin pris. Og hvis du er fornøyd med den, så er det enda bedre. 60 - 70% av nyverdi er ofte markedsverdi på brukte gitarer uten særlige skader eller behov for reparasjoner.

Så håper jeg du ikke ble skremt av "mottagelsen" du fikk, det er av og til litt turbulent her inne. Men det er bare å gnu på videre, det er stort sett aldri vondt ment ... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så googlet jeg (ja jeg vet hva google er:) ) og fant ikke noe pris på modellnavnet, så fant siden www.morganguitars.com. Fant ikke gitaren her heller men så at de fleste modellene deres lå på 2000 dollar og oppover. Synes dette var mye og begynte derfor å lure, noe som førte meg hit:)

Bare til opplysning så er det to Morgan merker - et dyrt amerikansk som du linker til og et billig "norsk" (Østenproduserte). http://www.morganinstrument.com/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.