Web Analytics
Jump to content

Chris Rea Tribute Band

Tommern
 Share

Recommended Posts

I tillegg til det bandet jeg spiller i, så har jeg begynt å sysle litt med tanken på å starte et rent Chris Rea Tribute band. Bandet kunne f.eks. hete Road To Hell. <_<

Bakgrunnen for denne trangen er at jeg har en stemme som ligner mye på Rea's, pluss at jeg syntes han har lagd mye fint materiale. Og så trur jeg på at et Tribute-band ofte trekker en del folk, fordi at publikum da har et bilde av hva de blir servert. I hylla mi har jeg 15 album av Rea, så det er nok av materiale å velge i.

Men hvis jeg skal gjennomføre dette, så trenger jeg en sologitarist som syntes Chris Rea er kult, og som har potensiale til å levere det gitarspill som er nødvendig for å kunne gjøre dette på en troverdig måte. Ikke sånn "nesten-Rea" av typen "egen fortolkning", men tilnærmet tro-kopi. Det handler ikke minst om å kunne bruke slide.

Fortrinnsvis søker jeg en gitarist som er ferdig med den pure ungdomstid, som har lyst til å jobbe langsiktig med dette, og som kan finne seg til rette med en frontmann som er født på samme dag som Chris Rea, bare ett år seinere.

Jeg holder til på Stathelle (Grenland / Porsgrunn / Skien), så da er det på en måte nødvendig at du bor innafor en distanse som gjør det mulig å komme sammen og øve.

PM eller tlf. 926 97 079 om dette er interessant for deg :)

Siden det ikke akkurat ble elleville kødannelser her, så kanskje jeg heller skulle spørre om folk mener dette er en god idè?

Eller er det for smalt? Må det være Beatles, Stones eller ACDC før det er lurt med TributeBand?

Noen erfarne, kompetente ringrever der ute med meninger om dette ?? :unsure:

Jeg er overhodet ikke erfaren, men jeg spiller i et nyoppstarta Pink Floyd-tribute, og jeg innbiller meg at puber og den slags er mye mer villig til å hyre et konseptband kontra et band som kun spiller eget materiale ingen andre har hørt før.

Jeg tror også at et Chris Rea-band kan være minst like attraktivt som et hvilket som helst annet coverband, bortsett fra kanskje et skikkelig bra Beatlesband da.

Hvis vi ser bort i fra den ørlille detaljen om at jeg overhodet ikke mestrer slidegitar, og at jeg bor 2 timer kjøring unna deg, så hadde jeg definitivt vært interessert i å prøvd dette, om det er noen trøst?