Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken modell fra sweetwater, velge ut ifra bildet?


Isvarmt

Anbefalte innlegg

Joda, for all del bare husk på at det er forskjell på studio og studio faded. jeg er personlig ikke stor fan av faded serien til å holde i, mens andre liker de veldig godt. Så er en smakssak.

De er uansett gode gitarer, men har litt tykk hals.

Og føler det kommer tilbud på disse både tett og ofte her i Norge.

(Helsike jeg er dårlig å formulere meg... <_< )

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at du insisterer på at dette er både rimelig og lettvint..

Du får nøyaktig samme gitar 250,- kroner rimeligere ferdig levert på døra fra en Tysk nettbutikk. Da har du 3 års garanti, hvor selger arrangerer gratis henting med et transportselskap hvis du skulle ha behov for å bytte gitaren eller få den reparert på garanti. Da har du gitaren om en ukes tid.

Du får samme gitar for en liten tusenlapp ekstra hos en hvilken som helst 4sound butikk i Norge. Da har du 5 års garanti, en gratis setup etter kjøpet osv. Videresalgsverdien er også bedre for en gitar med kvittering og gjeldende garanti fra en norsk kjede.

For 3-400 kroner mindre enn USA prisen din, får du en Gibson Les Paul Studio '60s Tribute hos 4Sound. Dette er en gitar som koster 2-300$ mer enn gitaren du tenker å kjøpe i USA..

Splash-02.jpg

Men for all del, la ikke meg narre deg ut i uføre..

Hvis du vil ha enda ett av disse tullete rådene, så er det ganske enkelt at skal man kjøpe gitar fra USA, så blir det egentlig først rimelig om den koster rundt 15+ ny og oppover. Brukte gitarer kan selvsagt lønne seg bra, ikke minst grunnet utvalget, men også her går det en grense på rundt 4-5k før det egentlig lønner seg all verdens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan kom du frem til denne prisen da? :P 25% mva circa

Jeg har, som hkurt, regnet ut dollarkursen(som pr. nå ligger på 5,88,-), slått på 25% MVA, og tatt det rimeligste frakttilbudet Sweetwater tilbyr på siden.

Ikke meningen å kritisere, hvis det ble oppfattet sånn, det jeg mente var jo om det stod på 900 kroner, så hadde jeg personlig valgt å kjøpe i butikk her i Norge fremfor å importere. Fornøyd blir du sikkert uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at du insisterer på at dette er både rimelig og lettvint..

Du får nøyaktig samme gitar 250,- kroner rimeligere ferdig levert på døra fra en Tysk nettbutikk. Da har du 3 års garanti, hvor selger arrangerer gratis henting med et transportselskap hvis du skulle ha behov for å bytte gitaren eller få den reparert på garanti. Da har du gitaren om en ukes tid.

Du får samme gitar for en liten tusenlapp ekstra hos en hvilken som helst 4sound butikk i Norge. Da har du 5 års garanti, en gratis setup etter kjøpet osv. Videresalgsverdien er også bedre for en gitar med kvittering og gjeldende garanti fra en norsk kjede.

For 3-400 kroner mindre enn USA prisen din, får du en Gibson Les Paul Studio '60s Tribute hos 4Sound. Dette er en gitar som koster 2-300$ mer enn gitaren du tenker å kjøpe i USA..

Splash-02.jpg

Men for all del, la ikke meg narre deg ut i uføre..

Hvis du vil ha enda ett av disse tullete rådene, så er det ganske enkelt at skal man kjøpe gitar fra USA, så blir det egentlig først rimelig om den koster rundt 15+ ny og oppover. Brukte gitarer kan selvsagt lønne seg bra, ikke minst grunnet utvalget, men også her går det en grense på rundt 4-5k før det egentlig lønner seg all verdens.

hvilken tysk nettbutikk er det du snakker om :D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken tysk nettbutikk er det du snakker om :D?

Thomann.de tenkte jeg på. Og jeg kan garantere deg at ingen seriøse tyske nettbutikker selger falske Gibson gitarer. Da ville de blitt straffeforfulgt og stengt på et øyeblikk. Slikt er strengt ulovlig i EU land.

Kinesiske Gibson kopier selges av kinesiske selgere på e-bay o.l. ikke av europeiske butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomann.de tenkte jeg på. Og jeg kan garantere deg at ingen seriøse tyske nettbutikker selger falske Gibson gitarer. Da ville de blitt straffeforfulgt og stengt på et øyeblikk. Slikt er strengt ulovlig i EU land.

Kinesiske Gibson kopier selges av kinesiske selgere på e-bay o.l. ikke av europeiske butikker.

thanks! godt mulig jeg bestiller derfra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.