Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

VGS (Visions in Guitars) - erfaringer?


sarge

Anbefalte innlegg

Var (endelig) innom Østfold musikk i går. Har kjørt forbi flere ganger før, men nå stakk jeg innom. Svært lokale med veldig mye utstyr utstilt. Gikk i en halvtime og bare kikket. Kom i prat med en ekspeditør/innehaver, og jeg spurte om noen gitarer utenom det vanlige, som viste seg å være et tysk merke, Visions in Guitars.

Her er et eksempel:

9547258134558.jpg

Prisene varierer fra under 5000 til godt over 10000, og er utstyrt med kvalitetspickups fra bl.a. EMG og Seymour Duncan.

Noen som har erfaringer med merket? Virket som mye gitar for pengene (men det er mulig at det var en god selger også ;) )

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Hornaas Musikk i går og så akkurat disse gitarene. Det var en modell som hadde en veldig spesiell bridge. Den hadde fjærbelasta sadler, men ingen locking mekanikk oppe ved hodet. Skulle holde seg stemt uansett hva, men det var en fast stol. Jeg skjønte ikke helt hvordan den fungerte. Bridgen het et eller annet med Tune. De aller fleste er vel utstyrt med aktiv elektronikk. Hodet syns jeg så veldig rart ut, ettersom jeg er litt mer vant til standard former. Stemmeskruene var litt sånn, det ser veldig plastikk ut. Men jeg tok meg ikke tiden til å teste ut disse. Jeg så forøvrig kun LP modeller. De blir også bygd i Kina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, langt fra alle er aktive. EMG Hz-pickupene som de rimelige modellene kommer med er f.eks. ikke aktive.

Jeg fikk også vite at de rimelige modellene er bygget i Kina, mens de dyrere er bygget i Europa. Jeg så f.eks. to gitarer som tilsynelatende var like på avstand (som f.eks. to Stratocastere, men kikket man nærmere etter så man at hals og gripebrett var i andre materialer på den ene og at pickupene var ulike. Den rimeligste med EMG HZ-pickups kostet under 5000 og var bygget i Kina, mens den andre jeg kikket på hadde Seymour Duncans og kostet over 10000.

Ekspeditøren jeg snakket med hadde ved lansering av merket i butikken stemt opp og spilt på samtlige utstillingsmodeller de da hadde inne, og mente at spesielt eksemplarvariasjonen på de rimeligere modellene var liten og at kvaliteten var god for prisen. Men som sagt var dette ekspeditørprat. Det er jo derfor jeg lurer på ekte erfaring fra gitarister uten interesse for å gjøre et salg.

En av grunnene til at jeg ble interessert er jo også at kroppsformen på disse gitarene minner litt om noen DIY-skisser jeg har på tegneblokken. Da føler jo jeg at det er spesielt interessant... ;)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilt på et par LP-modeller i det dyrere sjiktet, og ble ikke akkurat imponert. De låt jo bra, men de føltes billige og var utrolig tungspilte. Det siste kan jo ha vært at jeg ikke likte halsen, men jeg har fått mer kvalitetsfølelse av budsjett-Gibsonene jeg har hatt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var (endelig) innom Østfold musikk i går. Har kjørt forbi flere ganger før, men nå stakk jeg innom. Svært lokale med veldig mye utstyr utstilt. Gikk i en halvtime og bare kikket. Kom i prat med en ekspeditør/innehaver, og jeg spurte om noen gitarer utenom det vanlige, som viste seg å være et tysk merke, Visions in Guitars.

Her er et eksempel:

%bilde%

Prisene varierer fra under 5000 til godt over 10000, og er utstyrt med kvalitetspickups fra bl.a. EMG og Seymour Duncan.

Noen som har erfaringer med merket? Virket som mye gitar for pengene (men det er mulig at det var en god selger også ;) )

Superstrat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en som akkurat hadde kjøpt seg en VGS med True Temperament.

Han var veldig førnøyd og mente det var en helt ny verden med en gitar som bestandig var stemt, og som var helt i tune over hele gripebrettet.

Tilvenningsprosessen hadde også gått fort og uten problemer.

Hans gitar var fra den mest påkostede serien til VGS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.