Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kan gitaren min fikses?


Frostskog

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har klart og ødelegge inngangen til gitar kabelen på gitaren min, den ser nå slik ut:

img76202136x1424.jpg

Er dette mulig og få fikset? Og er det noe jeg kan klare selv, eller må jeg levere den inn på reperasjon noen plass?

Og om jeg kan gjøre det selv, hvilke delere må jeg handle og hvor?

Håper noen kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøpe en ny jack-utgang (hvis den gamle er ødelagt) og lodde ivei det. Det er naturligvis en fordel å ha loddet litt før, hvis du har tenkt å gjøre det selv. Det vil heller sannsynligvis ikke koste mange kronene hos en proff reparatør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der burde være en smal sak med en loddebolt, ihvertfall om det er enkelt å komme til resten av elektronikken. Ny kabel og evt ny jack/plate er alt som trengs. Er ikke mye som er enklere enn det når man først skal svinge loddebolten.

Pass bare på å fortinne flatene som skal loddes sammen først, så går dette bra. Bruk ganske lite loddetinn og se til at det flyter skikkelig utover.

http://forum.gitarnorge.no/topic/16704-hvordan-lodde/

http://www.dinside.no/841540/kan-du-lodde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og ellers... hvordan skjedde egentlig det der?

Den var ganske løs ganske lenge, så en dag jeg drog ut kabelen så løsnet hele kontakten der.

Snagg: Tenkte litt på Helgelands musikk ja, mulig jeg tar den med der. Har ikke inputen,men regner med han har slike på lager der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.