Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste Live band

Anbefalte innlegg

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Feteste norske liveband jeg har sett er utvilsomt Elcuero, de som ikke har sett de bør det! Ellers er vel Iron Maiden på topp

For min del er det Machine Head som topper tronen

1. Deep Purple MKII, live Oslo Spektrum 15 november 1993!!! Et band i storform, og endelig i nærheten av 70's standard. Blackmores siste "Strat kill"- ever!

2. Ritchie Blackmore's Rainbow, Sentrum Scene 1995. Deep Purple MK7, Oslo Spektrum 1998. Deep Purple MK7, Concerto For Group and Orchestra, Hell Blues Festival 2000. Deep Purple MK8, Steinkjerfestivalen 2008 (overraskende vitalt!!!). Ian Gillan Band, Samfundet Trondheim 5. april 1992 (svinbra!!!). Jethro Tull, Olavshallen Trondheim, 2001.

2,5. Ritchie Blackmore's Rainbow, Sentrum Scene 1996. Deep Purple MK8, Oslo Spektrum 2003. Deep Purple, Hell Blues Festival 2006.

3. Rush, Oslo Spektrum 2008 (tror jeg det var...)

4. Tina Turner, Oslo Spektrum 1996.

5. Hughes Turner Project, Hell Blues Festival....en gang på 2000-tallet.

6. Eagles, Oslo Spektrum 1996.

Hmmm... husker faktisk ikke alle konsertene jeg har vært på sånn på stående fot....! Det har blitt noen etter hvert :)

Edit: Som dere ser så er min musikksmak litt sånn....."living in the past". "Nothing wrong with Jurrasic Rock"- Ian Paice, 1993

Endret av Byljer
Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min også, selv om konserten sist de var i Norge ikke var den beste jeg har overvært. Det interessante med Rolling Stones, er at de også kan være verdens verste liveband...... og det på samme kveld som de er verdens beste.

Det har jeg hørt også, de ble vel slaktet i Sverige bare dager før Oslo konserten om jeg ikke husker helt feil (Keith sitt utbrudd på han svenske journalisten i forbindelse med bok utgivelse?). Oslo konserten var stort for meg av den grunn til at det var første gang jeg så dem live, håper på å få sett de en gang til, krysser fingrene for at de kommer til Europa på 50 års jubileums turneen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...

Jeg har ikke sett allverden live. Men av de jeg har sett står Hellbillies høyt. Fantastisk godt samspilt band.

Odd Nordstoga er også en kar som er veldig solid live. Han har med seg noen DYKTIGE musikere.

Brad Paisley i Spektrum i sommer var også meget bra. Gitarist av en annen verden!

-Steffen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare sett dem på den største scenen på Slottsfjell, så stemninga ble jo litt upersonlig selv om gutta leverte en knallbra konsert. Skal se dem på Rockefeller på onsdag, først akkustisk konsert og så ordentlig konsert etterpå. Gleder meg som en unge!

Av gode, norske band som lager bra show og god stemning må Honningbarna også nevnes!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

George Clinton & Parliament Funkadelic! Knallfett live. Mezzoforte live er også kanon, og faktisk er de det beste jeg har hørt lydmessig. Stevie Wonder m/band er kanon. Dream Theater er også meget dyktige live. Jeg driter altså langt i om de ikke shower, for meg er musikk musikk. Om lyden er for høy eller det bare er show får jeg ingen musikalsk opplevelse uansett. Går på konserter for å få en musikkopplevelse. Prince er f.eks dyktig live (etter DVD-er o.l. å dømme), men på konserten hans i sommer var lyden så forbanna høy at jeg faktisk ikke hørte hvilke låter som ble spilt. Snakk om bortkasta penger.

Endret av Dellers
Lenke til innlegg
Del på andre sider

George Clinton & Parliament Funkadelic! Knallfett live. Mezzoforte live er også kanon, og faktisk er de det beste jeg har hørt lydmessig. Stevie Wonder m/band er kanon. Dream Theater er også meget dyktige live. Jeg driter alts langt i om de ikke shower, for meg er musikk musikk Om lyden er for høy eller det bare er show får jeg ingen musikalsk opplevelse uansett. Går på konserter for å få en musikkopplevelse.

Så Mezzoforte i 1994, og det var knallbra!!! Hadde nettopp blitt sammen med dama som skulle bli min fremtidige eks-kone( :P.....joda, er skilt :D ), og ba henne med på konsert. Hun lurte på hvilket band vi skulle se, og jeg sa at "det er et Islandsk jazzrockband". Hun ble mer enn skeptisk, men etter konserten var hun helt solgt! De innfridde så det holdt :) Holder de det gående ennå eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De holder vel på enda ja. Er bare et par år siden jeg så dem faktisk. Utrolig deilig å være på en konsert hvor bassen holdt studio-kvalitet, og ikke var grums som drukna i resten av musikken (slik det nesten alltid er, hvor man kjenner den uten å høre hva som spilles). Som bassist og basselsker er konserter som oftest en kjedelig affære, men det er alltids hyggelig med disse unntakene i ny og ne.

Endret av Dellers
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Jeg kjøpte en SG fra Thomann i 2017. Jeg betalte moms, men ikke fortollingsgebyr. Thomanns frakt (den gang, i alle fall) inkluderte fortollingsgebyret. 
    • Ai, ai, men 9 kroner kan jeg leve med... 😅
    • Postens fortollingsgebyr blir kr299, ikke kr290. Så der kunne du gått på litt av en smell, ja.
    • Hei!  Jeg vurdere å kjøpe gitar og kasse hos Thomann, og skrev om dette i denne gruppa for noen dager siden. Men jeg har helt hetta for å bli belastet med uventede kostnader utover hva jeg forventer. Så vær vennlig å bær over med meg, denne vil jeg ha inn med teskje... Jeg setter pris på tilbakemeldinger. Jeg legger ved screenshot av handlekurven fra Thomann. Sluttsummen er 8821, eksl. VAT, altså mva. Med VAT blir prisen 11026. Med postens fortollingsgebyr på 290, 11316 kr. Skulle jeg kjøpt kun kofferten, som ligger under fri frakt summen, 4000, måtte jeg betalt frakt, men det slipper jeg siden samtidig kjøper gitaren, ikke sant?  Sluttsummen blir 11316, og ingen fordyrende overraskelser, ikke sant?? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.