Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson ES339 Custom Shop


Brekkvasselven

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel. Kroppen på CS 336 er Mahogny som er hult ut. Toppen i lønn. Ikke noe laminat.

Body

The CS-336 delivers the classic look of the 335 with its elegantly tapered figured-top but the Custom Shop’s engineers have enhanced the CS-336’s playability. Although the CS-336 has the same body lines as the ES-335, the model is scaled down to provide solidbody style comfort. And its neck has the slim, "fast" profile of vintage ’60s Gibson guitars. To create truly great resonating properties, the back and sides of the CS-336 are a single piece of mahogany that is shaped inside and out like a classic Gibson archtop, but with a solid center beam running the length of the body from the neck tenon to the tail block. The model’s solid, two-piece maple top is also carved inside and out to the shape and thickness of ES-series archtops, but it, too, has a solid center section that matches up to the center beam of the body. And before each CS-336 leaves the Custom Shop it is checked and adjusted by one of Gibson’s state-of-the-art Pleck machines, ensuring the ultimate ready-to-play set-up.

Ja faen, da var det 359 og 339 som var laminat, og 356 og 336 som er i heltre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått testet den en et par dager, og fy fela for et inspirerende instrument :D Visste at samlingen manglet noe, men ikke at det var en 339 som skulle fylle et så stort lyd og spillemessig hull. Så inspirerende er det lenge siden en gitar har vært, og det er lyden som gjør det. Den er tross den feite halsen ,meget lettspillt ,og så allsidig da gitt.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er 57 classic. Har egentlig ikke så mye sammenligningsgrunnlag ndg Gibsonmikker. Men er svært fornæyd med de som sitter i den.

En kompis hadde burstbukkers i sin Les Paul standard, og de var i mine ærer litt grumsete, men det inntrykket kan godt være annerledes om jeg får prøve igjen.

Gikk til anskaffelse av min 339 tidligere i høst, og får bare gratulere deg med fet øks. 57 classic i disse låter knall. Tar jeg ikke feil, er 339 koblet med '50's wiring'. Gibson kaller det vel 'Mephis wiring', men det er samme ulla. Det gjør sitt for at gitaren låter mindre grumsete når du skrur ned volum, slik du er inne på. Har bytta pickups og elektronikk i de Les Pauls jeg har hatt, men ser ingen grunn til å begynne å modde på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk til anskaffelse av min 339 tidligere i høst, og får bare gratulere deg med fet øks. 57 classic i disse låter knall. Tar jeg ikke feil, er 339 koblet med '50's wiring'. Gibson kaller det vel 'Mephis wiring', men det er samme ulla. Det gjør sitt for at gitaren låter mindre grumsete når du skrur ned volum, slik du er inne på. Har bytta pickups og elektronikk i de Les Pauls jeg har hatt, men ser ingen grunn til å begynne å modde på denne.

Det er Memphis wiring på min ja. Fungerer som fjell, og gjør alt så dynamisk og anvendelig,

Foresten litt merkelig dette ikke blir gjort i større omfang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er 57 classic. Har egentlig ikke så mye sammenligningsgrunnlag ndg Gibsonmikker. Men er svært fornæyd med de som sitter i den.

En kompis hadde burstbukkers i sin Les Paul standard, og de var i mine ærer litt grumsete, men det inntrykket kan godt være annerledes om jeg får prøve igjen.

Regner da med at det er snakk om Burstbucker PRO. Det er helt andre pu'er enn Burstbuckerne som brukes i Historic-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner da med at det er snakk om Burstbucker PRO. Det er helt andre pu'er enn Burstbuckerne som brukes i Historic-serien.

Det har du sannsynligvis rett i. Du kjenner til dette mye bedre enn meg.

Hadde før jeg fikk testet Gibson en overbevisning om at de var høyt overpriset, og umulig kunne være verdt pengene man betalte for de.

Helt til jeg plutselig endte opp med å ta med hjem en Les Paul studio 60 tribute, rett og slett fordi den var så bra. (hadde den i 15 dager før den forsvandt ut av huset, men en flott gitar uansett, og verdt hvert øre).

Fra å være anti Gibson er jeg nesten litt frelst, og må vel begynne å gjøre hjemmeleksa mi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du sannsynligvis rett i. Du kjenner til dette mye bedre enn meg.

Hadde før jeg fikk testet Gibson en overbevisning om at de var høyt overpriset, og umulig kunne være verdt pengene man betalte for de.

Helt til jeg plutselig endte opp med å ta med hjem en Les Paul studio 60 tribute, rett og slett fordi den var så bra. (hadde den i 15 dager før den forsvandt ut av huset, men en flott gitar uansett, og verdt hvert øre).

Fra å være anti Gibson er jeg nesten litt frelst, og må vel begynne å gjøre hjemmeleksa mi :P

He he. Velkommen i klubben! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.