Web Analytics
Jump to content

Epiphone Les Paul Plus-Top Pro/FX

Isvarmt
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg har ikke erfaring med gitaren du linker til. Det jeg har erfaring med, er coiltapping på humbuckergitarer (generelt sett). Hvis du er ute etter å få en strat-lyd i en les paul gitar, i tillegg til den opprinnelige humbuckergitareren, er ikke dette et spesielt godt valg. Coiltapping pleier generelt å være gangske unødvendig.

Utenom dette virker gitaren veldig kul. Floyd rose er genrelt dritkult ;)

er student så har ikke råd til flere gitarer, så lurte på om denne kunne være bra, har også sett på strat hss, mn det blir for tynn lyd føler jeg, coiltapping hørtes ut som en god ide, da jeg gjerne vil ha litt twang av og til :) i tilleg så er jeg mega stor fan av gary moore!

Coiltapping kan være veldig kjekt det. Det at man vil ha singlecoillyd en gang i blant trenger da ikke nødvendigvis å bety at man vil at det skal låte Strat? Singlecoils er ikke synonymt med Strat... Skal du bytte pickupene så må du forøvrig passe på å kjøpe pickuper med 4-lederkabel, ellers får du ikke coiltap :)

Ellers kan en HSS-Strat lett mekkes om til HSH da. Ville heller gått for det hvis du trenger vibarm, Les Paul med Floyd er jo ganske gyselig :D

Les Paul med Floyd-Rose er akkurat som en dame med penis = Det er bare å holde seg langt unna.

Om du vil ha et slikt vibsystem ville jeg absolutt anbefalt en superstrat av noe slag.

ser ingen grunn til at det ikke skal bli bra, kanskje litt rart men

har planer om å bytte pickupsene til http://www.zzounds.c...m--SEMHOTRODDED , har tenkt på strat hadde jeg hatt råd hadde jeg hadde både tele,strat og les paul, mn har desverre ikke det hehe, strat blir for tynt avogtil :)

Hvis det er viktig for deg med stor variasjon i lyden ville jeg heller vurdert et SD p-rails sett. Da kan du veksle mellom Humbucker, P90 og Singelcoil lyd ved hjelp av f.eks en ekstra mini-bryter.

Du kan forøvrig ikke handle hos zzounds uten å ha amerikansk kredittkort og adresse.

Det er også en stor mulighet for at butikken du henviser til ikke sender alle merkene de har ut av landet.

Og med tanke på de Norske prisene på instrumenter og utstyr kan det godt være at du kan gjøre like greit kjøp her.

Nå er det jo en lite vanlig gitar du har sett for deg så er ikke den letteste å finne brukt, men det kan godt være du kan prute til deg litt avslag eller kanskje få med billige eller gratis ting i en av de Norske butikkene.

Pickuper dukker opp både tett og ofte brukte både her og på finn.no. dersom du har tid å vente litt...

jetcarrier :)

Nja, kan gå, eller ikke. Amerikanske nettbutikker har eksportforbud på mange varer (som Gibson og Fender) og vil dermed ikke selge varer til kunder fra Europa. Men det er mulig det ordner seg - vet bare at det ikke lar seg gjøre hos et par andre store nettbutikker i USA.

ok vet nå at det er mulig å bestille, mn vilke pickups ville dere ha valgt? epiphone stock pickups pleier ikke å være mye å skryte a vel? som sagt så liker jeg gary moore veldig godt hadde også vært kult med noe som man kunne spille litt country med ala brad paisley.