Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

HJELP til kjøp av gitar


charm

Anbefalte innlegg

HEI!

Jeg har tenkt å kjøpe ny gitar til min samboer til jul, men jeg kan INGENTING om gitarer :P .

Fra før av har han en eller anna dritt gitar som sikkert kosta rundt 500 kr. han har klaget over den i flere år.

Jeg vet han ønsker seg en ny, bedre og dyrere gitar, med stålstrenger. en av god kvalitet.

Jeg er ikke kjempe rik, så prisklasse må være max 3000 kr.

jeg har sett på et par stykker:

http://www.gitarhuset.no/product/gitarer/akustiske/3002243/morgan-wd-5

http://www.sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=3180#reviews

noen tanker om hvem av disse som er best? Noen andre å anbefale??

takker for alle hjelp og innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt vil jeg i denne prisklassen anbefale Ibanez eller Yamaha. Vanskelig å gjøre feil med de. Den Yamahaen du linket til så helt flott ut :) Morganen kan jo være grei (om den opprinnelig har kostet 6000), men jeg er generelt skeptisk til merket. Mye eksemplarvariasjon i de lavere prisklasser, og dermed blir jeg skeptisk til merket generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er nok helt sikkert greie gitarer. Jeg ville uansett handlet fysisk i butikk. Da får du gitaren optimalt satt opp og justert før du tar den med deg. Bor du i Oslo-regionen, anbefaler jeg deg å ta kontakt med Morten Larsen her på forumet. Han er den her som antageligvis har best peiling på kassegitarer. Han driver også Backstage Musikk i Sandvika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.