Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ISP Decimator vs ISP Decimator G-String vs ?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Morn!

Fikk ny amp i går, og den låter helt utrolig bra, men syns den støyer litt mye (har gain på 1-2, og får fortsatt veeeldig mye gain), og funderer da på om jeg skal investere i en noise gate. Jeg har kommet frem til at ISP Decimator er veien å gå, men er det verdt å betale ekstra for G-String versjonen? Den kjøres jo gjennom loop og gitar-input samtidig, mens standard Decimator kun kan kjøres gjennom en av delene, og det resulterer visstnok i at man må skru den av når man switcher til clean..

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt JVM selv, og den er så og si støyfri.. Så du bør sjekke opp i kabler, gitarer ol ;)

De fleste klarer seg fint med en ISP Decimator i pedalform, tror ikke det er noe behov for noe mer for ditt bruk :)

bruk heller de ekstra pengene på en Boss SD-1 eller en Maxon/TS9/808. Overdrive låter fett på den type amper, selv omd en har noe vreng fra før.. Mer bite fra overdrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe støy dersom du kopler ut gitaren???

Dvs. fanger preampen opp noe støy?

Jeg slet veldig med min AFD100 som støyet godt, men siden jeg ble tipset av en med-forumist (takk til fuzz-mullah) om at Godlyd hadde en brukt basic Decimator til salgs så tok jeg sjansen på denne siden jeg ikke hadde noe støy uten gitar koplet inn.

Merk at dersom du sliter såpass med støy at du hører det over spillinga di så er det liten hjelp i Decimator. Du stiller inn ett nivå hvor den skal kutte slik at når du pauser mellom toner og mer så er det stille, men støyen er der mens du spiller. Så dersom du sliter såpass med støy så anbefaler jeg at du finner støykilden.

Er i allefall fornøyd med min... men hvorfor skal man måtte skru av når man switcher til clean???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite støy når jeg har volumet på gitaren på 0, så det er fullt mulig at det er kablene eller noe annet ja...

Det er folk på flere internasjonale forum som sier at man bør skru den den av når man switcher til clean for å få best mulig lyd, jeg aner ikke om det stemmer... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Decimator, og når jeg velger å slå den på, pga støy på hi-gain kanalene, så slår jeg ikke av når jeg bytter til clean. Men kan se behovet dersom threshold på Decimator er satt veldig høyt... Men da må det være noe galt om det er nødvendig å skru den så høyt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en kabel som så mistenkelig lik Supreme-kablene ut, men er usikker på om det er samme greiene.. Uansett, de tok kvelden etter et par måneder.. Jeg mistenker at jack-inngangen på gitaren min ikke er helt som den skal være, siden den ofte gir dårlig signal når jeg kommer borti kabelen.

Virker som at det er mye som kan være problemet her, men prøver med nye kabler i første omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISP Decimator vs ISP Decimator G-String vs skru ned gain :D

Ang. Monster så er det bra kabler, men ja, overpriset. Har hatt mine ufattelig lenge, og siden jeg kjøpte dem for ganske lite via eBay så var det da absolutt et bra kjøp. Men som Snorre sier så er Supreme helt kurant! Tør jeg si «when the drummer kicks in...»? Kabel er kabel, sa kjerringa og dreit i pedalkofferten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISP Decimator vs ISP Decimator G-String vs skru ned gain :D

Ang. Monster så er det bra kabler, men ja, overpriset. Har hatt mine ufattelig lenge, og siden jeg kjøpte dem for ganske lite via eBay så var det da absolutt et bra kjøp. Men som Snorre sier så er Supreme helt kurant! Tør jeg si «when the drummer kicks in...»? Kabel er kabel, sa kjerringa og dreit i pedalkofferten.

Gain er på 1-2, så jeg vil ikke si at jeg har gain så veldig høyt (selv om jeg får jææævlig mye gain fra den settingen). Har kjøpt meg en Planet Waves Circuit Breaker i dag, skal teste den snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.