Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ok lyd - veldig lavt volum


Fluehode

Anbefalte innlegg

Har hatt en tidligere tråd med samme problem, da trodde jeg det bare var å bytte powerrørene. Det har jeg nå gjort og har samme problem..

Vrenglyden høres ganske bra ut, men det mangler totalt trøkk. Jeg bytta poweramprørene i dag, og problemet vedvarte. Kan det være preamprørene? Tenkte jeg skulle prøve å koble boss gt 6 brettet mitt rett i return på effektloopen å se i morra, men om det ikke funker har jeg rett og slett ingen anelse om hva som er galt..

Noen formeninger? Det er en Laney GH100L. Kan det være noen av trafoene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JApp, det har jeg. Så preamprør kan resultere i lavere lyd ut?

Nå har jeg veldig lite peiling på rørforsterkere, men tenker om muligens ett av de tre preamprørene kan resultere i dårligere levering av signal til poweramp delen...?

Klarer du se om alle gløder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å koble Line level out til en annen forsterker? Bruker du FX-loopen?

Det har jeg ikke prøvd nei. Tenkte jeg skulle prøve å koble preampen i en Boss GT 6 rett i effektloopen i kveld og se om powerampen funker.. Det du snakker om vil være å koble fra send på effektloopen rett i return på en annen seriell loop eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JApp, det har jeg. Så preamprør kan resultere i lavere lyd ut?

Absolutt. Det er tross alt rørene som sørger for at det lille signalet fra gitaren din blir forsterket før det blir forsterket igjen i sluttrinnet.

Defekt/slitt preamprør kan f.eks resultere i lavere volum, mindre vreng, mindre trøkk ol :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det er powerampen som er problemet allikevel.. Kobla gt6en rett inn og fikk omtrent samme resultat, bare med lyden av gt-ens egne ampsimuleringer. Litt lyd, men lite trøkk...

Om jeg har satt i rørene feil kan dette resultere i at f eks kun ett av de fire funker og ampen er redusert til rundt 25 watt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser det i alle power rørene, blir alle skikkelig "du brenner fingrene" varme? Hvis det er en 100 watter du har, så har du 4 rør tipper jeg. På Carvin'n min er de er ordnet i to 50W par. de to innerste er et par. Jeg tror det er slik, at de to innerste kan virke uavhengig av de to ytterste, men ikke motsatt. Det vil si, at om bare et av de innerste er gåent vil ikke de to ytterst fungere, slik at ampen bare vil gå på ett rør. Hmm litt usikker på dette men de fungerer ihvertfall i par.

Går sterker'n din bare på ett rør får du god lyd men lite trøkk, samt den vrenger veldig tidlig på clean.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyser det i alle power rørene, blir alle skikkelig "du brenner fingrene" varme? Hvis det er en 100 watter du har, så har du 4 rør tipper jeg. På Carvin'n min er de er ordnet i to 50W par. de to innerste er et par. Jeg tror det er slik, at de to innerste kan virke uavhengig av de to ytterste, men ikke motsatt. Det vil si, at om bare et av de innerste er gåent vil ikke de to ytterst fungere, slik at ampen bare vil gå på ett rør. Hmm litt usikker på dette men de fungerer ihvertfall i par.

Går sterker'n din bare på ett rør får du god lyd men lite trøkk, samt den vrenger veldig tidlig på clean.

Høres ut som det kan være problemet. Fikk fire nye "matchede" rør, men fra forskjellige produsenter, så det kan jo tenkes jeg har putta noen inn feil når jeg tenker meg om.

Alle fire rørene er det lys i forøvrig, og de blir meget varme. Nesten varmere enn de forrige om det kan være et annet symptom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.