Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billig forsterker til akustisk gitar


JRV

Anbefalte innlegg

Enig med hkurt. En forsterker ment for el. gitar egner seg ikke særlig godt til akkustiske gitarer.

Som regel vel og merke... Har fått svært godt resultat med å kople en akkustisk til Vintage Modern satt i LDR.... bare ett tips.

Har også hørt greit resultat med Fender Mustang... om enn litt for skarp lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå som jeg først har begynt å se på AC-33en har jeg blitt fryktelig glad i tanken på innebygget looper. :blush: Men har det seg slik at en FSCXD ville vært bedre, eller bare et alternativ? Det er jo første og fremst en el-amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som akustisk-forsterker er FSCXD kun et alternativ som bør prøves før man evt. kjøper. Men den er svært allsidig. Den er veldig fleksibel mhp. innstillinger, og det er typisk at man finner innstillinger som passer lydmessig, uansett hvilken gitar man kobler til, samtidig som det man også vil finne innstillinger som ikke passer til enkelte gitarer.

Det som er kult er altså at man kan klare seg med EN øvingsforsterker, selv om man på sikt skaffer seg ulike gitarer. Rørene gir den herlige rørlyden, samtidig som den altså har modellering, noe som gir allsidigheten. Jeg liker den veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sarge @ Det virker som en god forsterker, men det blir vanskelig for meg å prøve den. Antakeligvis blir forsterkeren en julegave, så jeg satser nok på AC-33 foreløpig. Dersom jeg etterhvert anskaffer meg en elgitar (som jeg har tenkt litt på å gjøre) kan jeg jo alltids kjøpe en Micro Cube eller noe i den gata. Tusen takk for innspill likevel :-D

GAu @ Litt kjipt at den er så utilgjengelig, da, men det virker som en god forsterker. :-/

Har sett en ganske dyktig gitarist spille med en sånn forsterker noen ganger. Det låter alltid bra!

Hei igjen, kake. Vil bare si at jeg fortsatt er interessert i å se noe av denne karen hvis du har en link til meg? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC-33 virker jo som et greit valg for det konkrete bruksområdet. Gå gjerne for det. Micro Cube er sikkert greit også. Det er noe med at man må ha noe å starte med.

For et drøyt år siden brukte jeg kun solid state forsterkere (uten rør) med digitale multieffekter som har fått gode anmeldelser (Line6 Pod og lignende). Og jeg lette og lette i alle forhåndsinnstillinger og custom-innstillinger for å finne den virkelig gode lyden. Etter at jeg skaffet meg rørforsterkere har jeg ikke sett meg tilbake.

For bass, vokal og ren akustisk gitar er sikkert vanlige solid-state forsterkere fine greier. Men med en gang man er over i elgitar-verdenen så blir det noe annet. Man skal gi ganske heftig med penger for simuleringsenheter som klarer å gjengi en troverdig rørlyd. Og rør fungerer også strålende uten den berømte rørvrengen også til bruk for "akustisk gitarlyd". Men jeg tror faktisk at det er ganske nyttig å ha "gått stegene" i utstyrstrappa og opplevd at man gjør valg ut fra hva man trenger, og ikke bare hva andre anbefaler. Roland-forsterkere er gode første steg, og de er også greie å få solgt når man kjenner at tiden er inne til å oppgradere. :)

Lykke til, uansett hva du kjøper. :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.