Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Laney Klipp - trøbbel


Grohl

Anbefalte innlegg

Som sikkert noen har sett selger jeg en Laney Klipp 60. Denne fungerer greit, men jeg har to problemer med den.

1. Fikk testet den med en forumitt her i helga og det viste seg at det kommer en ulyd på begge kanalene ved høyt volum. Lyden kommer når man slår en akkord, noen ganger rett etter anslaget og noen ganger etter hvert om man holder på akkorden. Det merkes best ved de mørkere akkordene. Lyden kan beskrives som en slags buldring som varer i ett-to sekunder og går over, men kommer tilbake ved et nytt anslag.

Er dette typisk rørproblem eller trenger den en sjekk for andre ting?

2. Klippkanalen er som jeg beskrev i salgsannonsen ikke som den skal være. Selve kanalen fungerer like bra som normalkanalen. Kanalen har en tilhørende switch som skrur av og på klippen. Når denne blir skrudd på hører man et lite pop og den tilhørende knoben kan skrus på. Knoben går fra 0-10 og har man den på null fungerer kanalen egentlig som om klippen ikker på. Skrur man den opp til 10 blir lyden borte. Egentlig skal man vel kunne stille på grad av fuzz med denne såvidt meg bekjent.

En eller annen må nesten kikke på dette da jeg ikke kan slikt sjæl. Om noen på forumet har mulighet i Osloområdet er jeg evig takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rørbytte som audun sier, pottet på fuzz en? potter generellt? når det gjelder buldring på mørke toner trenger det ikke være forsterkeren. har du prøvet den på et annet kabinett? hadde tilsvarende problem, viste seg at den aktuelle høytaleren hadde løs spider.

gtrzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt kabinett testes til helga. Men, jeg tror ikke det er kabinettet da det ikke virket som om forumitten hadde det samme problemet med den andre ampen han brukte på samme kabinett. Potmeterne må nesten en kyndig person se på.

Endret av Grohl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet ampen på et 6x10 Sunnkabinett igår. Kunne ikke høre noe til ulyden som vi lett hørte forrige gang. Bortsett fra at det låt utrolig mye skarpere fra dette kabinettet så låt det generelt bra. Forrige gang var det et 4x12 fra Morgan tror jeg. Nå er jeg jo da usikker på om det er ampen eller kabinettet så eneste lure er vel å teste på enda et nytt kabinett. Noen som kan stille et sted og kabinett til disposisjon i Osloområdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.