Web Analytics
Jump to content

Et ukjent problem

Crank
 Share

Recommended Posts

Jeg har nylig kjøpt meg en Esp-ltd kh 603, når jeg prøvde den hos han jeg kjøpte den så låt den bra, men så har jeg stemt den og jeg er ikke helt sikker på om ting er som det skal. Lyden høres veldig svekket ut, kan det ha noe med at floydrosen står for høyt? Forsterkeren? Eller har det noe med det batteriet og gjøre? Jeg kan også legge til at jeg er veldig grønn når det gjelder sånne ting så jeg setter veldig pris på tips:)

Skift hvertfall batteriet først. Når det begynner å gå tomt svekkes lyden en god del.

Har selv blitt 'lurt' av det et par ganger.

Er du klar over at du 'kobler fra' batteriet ved å trekke ut ledningen til gitaren?

Edited by hkurt

Neida, det aller meste av el-gitar strenger kan brukes, men du vil måtte justere floyden en god del ved evt bytting til tykkere eller tynnere strenger.

Er en del dill å gjøre, og spesielt dersom du ikke har vært borti dette før.

Er så tilfelle ville jeg søkt på nettet og finne en veildning på dette, evt få en kompis eller noen som har gjort dette før og kan det.

Er ikke vanskelig å gjøre det selv, men dersom det blir gjort feil kan du risikere å få en gitar som spiller veldig dårlig.

En huskeregel er å ikke stramme skruer for mye da de fort kan bli ødelagt. Og er bedre at en streng kan løsne enn at du ødelegger gjenger...