Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

PA-tips - hvordan låter "billig"-PA?


bento

Anbefalte innlegg

Hallo folkens!

Lurer rett og slett på om det er noen som har erfaring med diverse billig/små PA - Stagg, XXL, Alto etc.

Hvordan låter det, blir det nok trøkk i små lokaler etc.?

Snakker her om aktive topper, bruksområde er små gigger for trio/kvartett. Blir mye akustisk (gitar/bass/vokal rett i mikser), men det bør ikke låte helt ræva med oppmikka amper i tillegg.

Jeg forstår selvsagt at det er relativt håpløst å få godlyd fra små kasser med tilhørende små elementer, men det er derfor jeg velger å spørre her.

Jeg har en 16-kanals Behringermikser stående og tenker å bruke den i denne sammenhengen, så sånne pakkegreier med mikser er uinteressant.

Noen som har gode tips og innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er relativt.

Hva mener du med billige / små ? Altså pris og størrelse ?

Tenker du to topper ut, pluss en monitor ? Eller to topper, to bunner og to monitorer ?

EDIT ; Ser nå at du snakker aktive topper. Da må du ikke under12' spør du meg, og 3 - 400 w i hver. Men det låter jo veldig mye bedre om du hekter på minst 1 sub da.

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker to topper ut pluss monitor.

Med billige/små mener jeg akkurat det; Ser at det er mulig å få 12-tommers Alto-topper til knappe 2500,-, andre merker faktisk enda billigere. Men hvordan låter det? Greit nok, eller er det så kjipt at det ikke er verd det?

Årsaken til spørsmålet er selvsagt budsjettet vårt :) Har selv veldig god erfaring med både Mackie og JBL-PA, men det koster skjorta og er ikke aktuelt akkurat nå.

Til monitor har jeg sett for meg Laney CXP-112.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker to topper ut pluss monitor.

Med billige/små mener jeg akkurat det; Ser at det er mulig å få 12-tommers Alto-topper til knappe 2500,-, andre merker faktisk enda billigere. Men hvordan låter det? Greit nok, eller er det så kjipt at det ikke er verd det?

Årsaken til spørsmålet er selvsagt budsjettet vårt :) Har selv veldig god erfaring med både Mackie og JBL-PA, men det koster skjorta og er ikke aktuelt akkurat nå.

Til monitor har jeg sett for meg Laney CXP-112.

Vi kjøpte en liten rig for et par år siden. DAD, Italiensk. 12' topper med 400w, bruker to som topper, og to av samme slaget som monitorer. Vi øver av og til bare på toppene, og det låter helt greit. Blir jo noe annet når vi også bruker de to 18' subbene da. Toppene kosta ca 4k pr stk, så med 3 så er du på 12k. Kjøpte de av Belco, sjekk belco.no. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.