Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Tweed Champ + Tubescreamer


Anbefalte innlegg

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dårlig bilde, men kassa ser veldig fin ut.

Håper du skal gjøre noe med hjørnebeslagene.

Fikk lyst på en slik selv, så jeg slipper å drasse rundt på 2x12 kassa mi. Men klangen av amp + kasse har jo også noe med volum i kassa å gjøre, så lydklipp hadde vært fint. Og seff. element. Celestion G12H er min favoritt.

I bakgrunnen: er det Glamox MKIIb? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem å lakke tweeden :D

Lakka tweed er 1000 ganger mer sexy enn ulakka tweed.

Jeg har lest at kvistlakk skal fungere bra, gjerne flere lag.

Den skal lakkes ja :) tror jeg skrev det over her?

Har lest litt rundt om hva som brukes, er amber shellac blanda 50/50 med noe slags tynner?

får se om jeg finner noe lignende.. uaktuelt med 50usd i frakt fra usa!

Er veldig keen på og ta en lett relic jobb på den til slutt også.. :D

Dårlig bilde, men kassa ser veldig fin ut.

Håper du skal gjøre noe med hjørnebeslagene.

Fikk lyst på en slik selv, så jeg slipper å drasse rundt på 2x12 kassa mi. Men klangen av amp + kasse har jo også noe med volum i kassa å gjøre, så lydklipp hadde vært fint. Og seff. element. Celestion G12H er min favoritt.

I bakgrunnen: er det Glamox MKIIb? :P

Hehe, ikke noe å si på lyden etter mine ører og bedømme, "Clean" er den helt ok, men den elsker pedaler! :D, Sitter Jensen C10Q element i den, mer en nok volume til hjemmebruk vertfall. Kommer noen lydklipp om jeg får den jevla behringer mic'n til å funke >.<

Angående hjørnebeslagene så fikk jeg de fra en butikk som hadde gått konkurs i isreal? @ ebay. trur jeg ga 20kr for 16 stykk ^^, men ja jeg har henta noen nesten rosewood trelister fra jobben, tenkte kanskje skulle bruke det i kanten innvendig, og da vil hjørnebeslagene gå i kanten her, om jeg dropper det kommer jeg til å kutte de til på jobb.. vi får se :P

Bedre bilder kommer når det nærmer seg mer ferdig.. har igjen toppen også bla, tok bare med mobilen rett etter jeg styra litt med den i går

Angående panelovnen.. det står Glamox på den vertfall ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre bilde :)

champcab1.jpg

Det håndtaket har mye å si for intrykket!

Fant ut at jeg ville ha på "lister" rundt også, gjøre den litt mer min egen, ikke bare rett fram tweed champ.

Fikk forøvrig også mic'n til å fungere nå, så prøvde meg på et lite lydklipp...

Mye tweeking som gjenstår her før jeg lærer dette skikkelig, men det er da en pekepinn.. :)

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Oi sann, denne tråden har jeg helt glemt av jeg..

Kanskje på tide med en oppdatering!

Siden siste post her har jeg fått laget det meste av kabinettet til selve forsterkeren, står igjen front og bakplate her.

Skjært til hjørne beslagene så de passer litt bedre samt prøvd å fikse litt på tweed stoffet da selve kabinettet bare ble så om så.. head delen er jeg super fornøyd med siden jeg lærte av mine feil der.

Har også fått laget med noen custom skilt merket med "Sommer amps", mangler enda en bakplate, men jeg beholder det åpent bak så blir bare 2 deler bak der så får bassen ut i rommet.

Shellac og klarlakk ligger også klart så jeg får farget tweed stoffet slik jeg vil ha det.

Ellers har jeg forøvrig skiftet ut litt elektronikk da ene kondensatoren tok kvelden her slik at 5y3gt røret ble blodrødt..

fant ikke feilen her med engang så jeg tok likså godt og oppgraderte alt sammen på kretskortet da det ikke kostet mange kronene..

Så nå sitter det Sozo og F&T kondensatorer rund baut.

573gt røret er et General electrics rør fra 53' Så er det tung sol 6v6 og 12ax7 rør

Har liksom ikke helt blitt prioritert denne da jeg er såpass fornøyd med den så har bare spilt på den :D men må se og ferdig stille den til våren..

Her er nå hvordan den ser ut pr dags dato

img1745jh.jpg

Tok også og lekte meg litt i dag uten at det skulle bli noen seriøse greier så følgende video er tatt opp med Canon 1100D speil refleks så lyden er ikke helt naturtro, amp'n låter mye renere.. ble nok litt forvrenging på kameraet..

Jeg bruker et Vox Tonelab EX brett til alt på denne forsterkeren her.. så selv om den låter pent med telecastere'n uten noe tilkoblet liker jeg og bruke det som et reint pedalbrett så jeg får litt delay, reverb og slik.

Denne videoen er slik jeg bruker den med hagstrøm gitaren.. dvs mer rock/moderne blues. Mener det er en Vox AC15 av alle ting som jeg modulerer på den lyden.

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.