Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Paul Reed Smith Custom


Cookiez

Anbefalte innlegg

Det tokk meg langt tid før jeg prøvde en PRS, men da det sjedde ble jeg veldig glad i PRS. Må bare si at jeg liker PRS gitarer. Liker bådde hvordan de føles i hendene, utseende, og lyden.

For ikke så lenge siden hadde jeg en glimrende sjanse til å skafe mag en brukt Custom 22, men desverre ble det ikke noe av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fordi halsmikken da sitter på det optimale stedet, på 24 må den naturligvis flyttes noe bakover..

Min mening er at halsmikk får bedre posisjon på 24, altså lengre bakover. Se på de gibson hvor halstail er lang og de må flytte halsmikk bakover (utbredt på SG). Mange digger denne halsmikken uten at de nødvendigvis får det med seg at den har litt annen plassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at halsmikk får bedre posisjon på 24, altså lengre bakover. Se på de gibson hvor halstail er lang og de må flytte halsmikk bakover (utbredt på SG). Mange digger denne halsmikken uten at de nødvendigvis får det med seg at den har litt annen plassering.

Virker som de fleste der ute i gitarverdenen er relativt enige i at neck pickupen låter bedre på 22 vs 24 båndsgitarer.

Dette er hovedgrunnen til at jeg etterhvert kvitta meg med mine 24bånds gitarer men different strokes for different folks :)

Gitarister som Vai og Guthrie Govan har også sagt dette men tar kompromisset pga at de trenger de 2 oktavene og de bruker dem jo og da hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Virker som de fleste der ute i gitarverdenen er relativt enige i at neck pickupen låter bedre på 22 vs 24 båndsgitarer.

Dette er hovedgrunnen til at jeg etterhvert kvitta meg med mine 24bånds gitarer men different strokes for different folks :)

Gitarister som Vai og Guthrie Govan har også sagt dette men tar kompromisset pga at de trenger de 2 oktavene og de bruker dem jo og da hehe

Mange gitarister er konservative. Når det gjelder 22 vs 24 bånd, tror jeg nok mange av de som "foretrekker" 22 bånd ramler ned på dette pga førstnevnte.

Her er en link til en kar som har begrunnet nøye sitt syne på saken mtp valg av enten 22 eller 24 bånds PRS (eller andre merker for den saks skyld)

http://www.edroman.com/techarticles/22vs24.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gitarister er konservative. Når det gjelder 22 vs 24 bånd, tror jeg nok mange av de som "foretrekker" 22 bånd ramler ned på dette pga førstnevnte.

Her er en link til en kar som har begrunnet nøye sitt syne på saken mtp valg av enten 22 eller 24 bånds PRS (eller andre merker for den saks skyld)

http://www.edroman.c...cles/22vs24.htm

Du siterer Ed Roman. You have no say.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Roman er sjuk eller ikke skal jeg ikke begi meg inn på, men han har i alle fall noen radikale meninger, (som sikkert ikke skaden noen).

Forøvrig er det vel ikke bare 22 vs 24 bånd trådstarter lurer på om PRS. Jeg er i alle fall veldig fornøyd med min, og sett i forhold til de andre gitarene mine er den verd pengene. Minst like god byggekvalitet og spillbarhet.

Det beste er som med alt utstyr å prøve begge å gjøre seg opp sin egen mening.

Har patern regular hals. Den er medium type tykkelse vil jeg si. Fin halsprofil som passer meg bra i alle fall.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 stk IBanez RG gitarer + en PRS Custom 24 med "Standard" neck profil(mellom WideThin og widefat bare smalere). Det skal sies at min custom 24 føles veldig anderledes å å spille på enn mine IBanez RGer. PRSen er ikke like lettspilt, men alikevel superbehagelig å spille på og for en lyd gitaren lager! Jeg bruker alle mine gitarer, Bruker mine Ibanez RGer raskere soloer og min PRS til andre ting :)

Det er veldig stor forskjell på halsprofilene og de ulike pickupene PRS Custom 24 blir levert med, så jeg vil uansett anbefale å teste de forskjellige halsprofilene og mikrofonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Roman er sjuk eller ikke skal jeg ikke begi meg inn på, men han har i alle fall noen radikale meninger, (som sikkert ikke skaden noen).

Tja, nå er det jo bevist at han ved flere anledninger har lagt fram andres arbeid som sitt eget, deriblant gitarer fra KXK, som ble presentert som verk fra hans custom shop.

Endret av død
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.