Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Paul Reed Smith Custom


Cookiez

Anbefalte innlegg

Hei

Tenker litt på om jeg skal kjøpe meg en PRS Custom 22/24.

Men siden disse er så dyre lurer jeg på om de egentlig er verdt pengene?

Hva er det egentlig man betaler for? Får man en vanvittig kvalitetsgitar? :P

Er det forresten noen som kan fortelle hva de syns om halsen på en slik gitar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hatt Custom 22 og det er bra gitarer, men synes kanskje de er priset litt høyt i forhold til hva man får. I mine øyne (og ører) er Suhr og Tyler ei klasse over. Nå skal det sies at min PRS var nyere og kjennere påstår at eldre PRS er bedre (Fra tiden da produksjonen var mye mindre) Ville uansett gått for 22 over 34 pga av halsmikkplasseringen.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min oppfatning lager PRS gitarer av svært høy kvalitet. Jeg har hatt fem stykker, og alle har vært vanvittig bra gitarer. Nypris på prs er forholdsvis høy, men det er absolutt mulig å gjøre et kupp på bruktmarkedet nå for tiden. Hint: det ligger en blå cu22 med 10top på finn til 12.900 nå.

Preferanser ift hals er så subjektivt at det tror jeg nesten du må teste ut selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Custom 22 og det er bra gitarer, men synes kanskje de er priset litt høyt i forhold til hva man får. I mine øyne (og ører) er Suhr og Tyler ei klasse over. Nå skal det sies at min PRS var nyere og kjennere påstår at eldre PRS er bedre (Fra tiden da produksjonen var mye mindre) Ville uansett gått for 22 over 34 pga av halsmikkplasseringen.

Custom 34, finnes de? :lol:

Uansett er jeg enig med deg, 22 foretrekkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRS custom er vel i utgangspunktet litt dyrere enn suhr og tyler hvis en kjøper nytt? Har inntrykk av at de fleste som ligger på bruktmarkedet prises ca likt som suhr (tyler averteres dyrere av en eller annen grunn). Nå har jeg ikke prøvd tyler, men min mccarty står absolutt ikke tilbake for min suhr custom classic hva gjelder byggekvalitet. Så mtp bang for the buck tror jeg de er ganske like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PRS custom er vel i utgangspunktet litt dyrere enn suhr og tyler hvis en kjøper nytt? Har inntrykk av at de fleste som ligger på bruktmarkedet prises ca likt som suhr (tyler averteres dyrere av en eller annen grunn). Nå har jeg ikke prøvd tyler, men min mccarty står absolutt ikke tilbake for min suhr custom classic hva gjelder byggekvalitet. Så mtp bang for the buck tror jeg de er ganske like.

Vanskelig å si da Suhr er custom.

Hvis man spec`er enn Suhr med tilsvarende topp som PRS` "10" og med archedtop så tror jeg ihvertfall ikke Suhr blir noe særlig billigere.

Se f.eks på hva MK (Mark Knopfler) Suhr gitarene som har disse tingene går for!

Tyler er dyrere mye pga av at det finnes færre eks der ute og etterspørselen går opp.

Tyler er jo bare ei lita snekkerbu i forhold til PRS, som jo er rimelig svært og Suhr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser jo kjempebra ut!

Forresten, ligner halsen på en Gibson LP type hals eller noe lignende en Ibanez RG

Som Ibanezmann vil jeg si begge deler, widethin PRS er nærmere Ibanez, mens jeg har prøvd PRS med fetere hals som har vært nærmere balltre. Ikke ekstremt i noen retning, bare forskjellig. Verdt å prøve, men jeg vil påstå at PRS ligger innenfor det mange vil oppfatte som "lett å venne seg på". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si da Suhr er custom.

Hvis man spec`er enn Suhr med tilsvarende topp som PRS` "10" og med archedtop så tror jeg ihvertfall ikke Suhr blir noe særlig billigere.

Se f.eks på hva MK (Mark Knopfler) Suhr gitarene som har disse tingene går for!

Tyler er dyrere mye pga av at det finnes færre eks der ute og etterspørselen går opp.

Tyler er jo bare ei lita snekkerbu i forhold til PRS, som jo er rimelig svært og Suhr.

Ser den, jeg har sammenlignet med Suhr customs med finisher som ikke har vært spesielt påkostet. Standardene med Quilt-top har jo ligget ute for oppunder 20k brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser jo kjempebra ut!

Forresten, ligner halsen på en Gibson LP type hals eller noe lignende en Ibanez RG

Nå spørs det jo litt hva du legger i "Gibson LP type hals", men hvis du sammenligner med en standard LP som ikke har den 60's halsen, minner muligens wide fat-halsen til PRS litt om den. Det er så lenge siden jeg har hatt PRS'en min ute av kassen nå, så jeg husker ikke helt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Custom 22 og det er bra gitarer, men synes kanskje de er priset litt høyt i forhold til hva man får. I mine øyne (og ører) er Suhr og Tyler ei klasse over. Nå skal det sies at min PRS var nyere og kjennere påstår at eldre PRS er bedre (Fra tiden da produksjonen var mye mindre) Ville uansett gått for 22 over 34 pga av halsmikkplasseringen.

Hvorfor foretrekker du halsmikkplasering på 22?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.