Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nyhet fra Gibson - Prisgunstig Gibson Les Caul Custom.


OsloGutten

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og gjør det noe?

jeg er ikke så gammeldags at jeg mener at Gibsons SKAL ha mahogny-kropp med lønn-topp osv.

Det eneste jeg kritiserer er disse hølete Explorerne, Flying V's som er "reversed" osv.

Explorer skal ha korina! :P Neida, men du bør faktisk være klar over at veldig mange reagerte likedan som du gjør nå da Explorer og Flying V ble lansert i sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, absolutt, men jeg tror egentlig ikke at "Glory V" og "Holy Explorer", eller hva de nå enn heter, slår like mye an! De har hvertfall ikke gjort det til nå.

Av samme grunn som Voodoo gikk ut av sortimentet. Jeg liker at de tør å satse på nye ting parallelt med "standard" sortimentet. Noen blir stayere, andre forsvinner. Gitarevolusjon.

Gibsons historie er full av slikt, tilogmed LP forsvant i 1960 (SG m. LP logo teller ikke :)) pga lav popularitet men ble reintrodusert i 1968 pga Clapton, Page etc som dro den frem fra glemselen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens Gibson får side opp og side ned med kjeft når de lanserer noe nytt, så var det INGEN som sa noe som helst når Fender lanserte sin "Pawn Shop"-serie. Hvorfor er det slik?

Fordi Gibson er overpriset ræl der man betaler kun for navnet på headstocken, og så kan de jo ikke lage gitarer en gang! :D Jeg synes også det er helt greit at Gibson går nye veier, så lenge de holder på det som er verdt å ta vare på.

For å være helt ærlig, så har Gibson litt for mange modeller etter min smak, men det er så. Faktum er at Fender har enda mange flere, og det er stort sett bittesmå variasjoner mellom hver modell. Det blir så mye at jeg gidder ikke å følge med. Pawnshop? Er det for no' a'? En variant av NOS, Closet Classic eller noe sånt?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det en del må forstå er at Gibson og Fender lager omtrent så mange gitarmodeller og varianter de kan, fordi markedet i dag fungerer på en helt annen måte. I dag er det viktig å kunne tilby en modell for hver nye tusenlapp kunden legger på bordet. Se på Fenders modellprogram og hva differansen prismessig er mellom modellene fra den rimeligste Squier modellen til det dyreste fra Fender. Dette er ingen tilfeldighet..

Folk kjøper ikke en enkelt gitar lenger. Vi handler gjerne en haug med gitarer på få år, derfor er det viktig å alltid kunne tilby en gitar vi har råd til, og som kan friste nok til av vi igjen kjøper noe nytt.

Hva f.eks Haakenstad mener om Gibsons utvikling og salg er neppe så viktig for Gibson, så lenge Haakenstad ikke handler noe særlig gitarer og faktisk har valgt en Gibson uansett.

At folk kan irritere seg så veldig over at produsenter tilbyr gitarer de ikke er interessert i, virker litt merkelig, men samma det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva f.eks Haakenstad mener om Gibsons utvikling og salg er neppe så viktig for Gibson, så lenge Haakenstad ikke handler noe særlig gitarer og faktisk har valgt en Gibson uansett.

Det er nettopp det. Det virker ikke som om de bare produserer alt mulig ræl bare for å tjene penger. Jeg har faktisk aldri hørt om eller lest at noen har likt de gitarene jeg nevnte over.

Men men, skjønner på en måte hvorfor Gibson gjør det, men synes bare det er litt synd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det. Det virker ikke som om de bare produserer alt mulig ræl bare for å tjene penger. Jeg har faktisk aldri hørt om eller lest at noen har likt de gitarene jeg nevnte over.

Men men, skjønner på en måte hvorfor Gibson gjør det, men synes bare det er litt synd.

Tar gjerne eh Holy Explorer jeg. Heller det enn en Voodoo eller Gothic. Men det er nå min smak;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes disse studiomodellene er en kul greie jeg.

Har en studio Les Paul selv, og jeg bruker heller den en min tidlig 90's Classic (som er en mye bedre gitar). Hjemme bruker jeg selvfølgelig Classic'en. Studiomodellene er rett og slett gode arbeidsverktøy for øving og konsert. I tillegg er det en fin intruduksjon til "the Real Deal" for dem som kanskje ikke har så mye penger, eller den yngre garde.

Holy Explorer derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.