Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nyhet fra Gibson - Prisgunstig Gibson Les Caul Custom.


OsloGutten

Anbefalte innlegg

Tror Gibson sliter litt jeg.... De har sannelig gjort mye rart i seinere år, men som Audun sier så har de da gjort noe riktig. Er litt enig med Gunnar, og har lurt en stund på om alle Gibson virkelig lages i USA!?! Har mine tvil... Kanskje de gjør en "ESP/ EDWARDS"? Edwards "kuttes" og settes sammen i Kina, men siste oppsett/ montering/ sjekk (og muligens lakkering) gjøres i Japan, og de kaller det da "Made in Japan". Hvem vet? Kanskje Gibson gjør det samme selv? De eier jo en Epiphone fabrikk i Kina....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror at minst 50% av gitaren skal være laget i USA for at den skal kunne kalles Made in USA.

Fender er ganske åpne på at de benytter seg av det systemet, og det er i grunnen rart hvis ikke Gibson gjør det også.

Rykter om at halsene er produsert "annet sted" har jeg hørt i flere år, men det er merkelig at det ikke kommer noen bekreftelser på det.

Og det virker jo som det er mange nok der ute som gjerne gir Gibson en smell hvis de har mulighet.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart at Gibson har vært litegran overpriset i alle år og at de har fått kraftig konkuranse av andre produsenter. Det at Slash er blitt eldre mann og at de nye generasjoner husker ikke noe særlig mye av GnR, hjelper heller ikke.

På en nylig Gibson presentasjon på Rockheim i Trondheim, Gibson gutter presenterte en produksjonsfilm som viste fabrik og måtte de lager på Gibson gitarer.

Det som var interessant er at treverk sages i like store planker og dereter hver av dem veies nøyaktig.

De som er lettest, Gibson sier blir Les Palul modeler og jeg selv konkluderer at de går til Custom Shop og blir R modeler.

Nest lettest blir kanskje noe helt annet,...osv,..osv,...

Jed tror at de siste "bilige" Gibsoner er lget av limt tre (flere deler) og av det de tyngste og dårligste trevirker,.....antagelig sterkt gjenomborret får å redusere vekta.

Men alt dette trenger ikke være problem hvis du er heldig og finner en god en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd det ikke er så stor forskjell på den og Studio bortsett fra utsmykkinga...

I følge hva gibson skrev selv, så skal en studio være en nedstrippet variant av en standard lp. Som vel stemmer ganske bra da de begynte å lage dem. Nå har de vel hvertfall forskjellige pickuper ift en standard.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson har tapt seg stort de 5(minst) siste årene.

Dette er jo bare piss.

Det er naturligvis bare tøys, Ja de har fått vel mange modeller i forskjellige varianter etter hvert + en del "nyvinninger" som kanskje ikke har slått an helt. - det kan man vel også si om Fender, til sammenligning - men de "vanlige" modellene er vel stort sett like bra og tradisjonelle som før, for ikke å snakke om CS Historic-serien som vel holder minst like god kvalitet nå som for 5 -10-15 år siden. (Det er naturligvis noen årganger som blir ansett for å være litt bedre....)

Det er jo et spørsmål om Gibson burde lage disse "billig"-seriene, spesielt når de har Epiphone, men som alle andre bedrifter, er de avhengig av å selge varer for å tjene penger. Det er jo ganske enkelt slik at er det en Gibson Les Paul-modell man ikke liker, så kjøper man den ikke. Det finnes mange som er knall. Men at det kan være forvirrende med alle disse forskjellige modellene, og vanskelig å vite hva som er forskjell på dem, det skjønner jeg godt!

Som nevnt gjør Gibson, og har gjort, mye rart, men det de gjør bra veier i mine øyne jaggu ganske så godt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturligvis bare tøys, Ja de har fått vel mange modeller i forskjellige varianter etter hvert + en del "nyvinninger" som kanskje ikke har slått an helt. - det kan man vel også si om Fender, til sammenligning - men de "vanlige" modellene er vel stort sett like bra og tradisjonelle som før, for ikke å snakke om CS Historic-serien som vel holder minst like god kvalitet nå som for 5 -10-15 år siden. (Det er naturligvis noen årganger som blir ansett for å være litt bedre....)

Det er jo et spørsmål om Gibson burde lage disse "billig"-seriene, spesielt når de har Epiphone, men som alle andre bedrifter, er de avhengig av å selge varer for å tjene penger. Det er jo ganske enkelt slik at er det en Gibson Les Paul-modell man ikke liker, så kjøper man den ikke. Det finnes mange som er knall. Men at det kan være forvirrende med alle disse forskjellige modellene, og vanskelig å vite hva som er forskjell på dem, det skjønner jeg godt!

Som nevnt gjør Gibson, og har gjort, mye rart, men det de gjør bra veier i mine øyne jaggu ganske så godt opp.

Er helt enig!

jeg synes Gibson har tapt seg pga. de forbanna stygge, nye modellene de har laget. jeg synes faktisk de ser såpass jævlige ut, at Gibson får minuspoeng fra meg.

Det aller meste de produserser ser jo bra ut, men det er det nye som ser så utrolig schtøgt at det faktisk veier opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.