Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Danelectro gitarer


Erkny

Anbefalte innlegg

Ser på Finn.no i dag at det er en del gitarer fra Danelectro annonsert i dag. Prisene er jo heller ikke til å grine av. 2500 - 3000 for en flett ny gitar som det oser retro av :P, og av en eller annen grunn så har jeg alltid levd i trua om at Danelectro har vært en kvalitetsmerke. Er det noen som har erfaring med Danelectro sine gitarer, og spesielt Dead On 67 modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dano er greie de, men det er jo vitterlig billig-gitarer av rang da. Dano var vel de første som begynte å benytte fiberplater som treverk til kropp og andre "eksklusive" løsninger.

Prøv før du kjøper. Det er ikke mange som velger et slikt instrument som hovedgitar i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dano er greie de, men det er jo vitterlig billig-gitarer av rang da. Dano var vel de første som begynte å benytte fiberplater som treverk til kropp og andre "eksklusive" løsninger.

Prøv før du kjøper. Det er ikke mange som velger et slikt instrument som hovedgitar i alle fall.

Det gjelder vel stort sett over hele linja mener nå jeg. Er også forskjeller på dyrere gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en "Jimmy Page Danelectro" i noen år nå, og syns gitaren i grunn er ganske kul.

Spilte i et band hvor Kashmir var en av låten vi gjorde, og da måtte den jo spilles på en Danelectro.

Skikkelig gjennomført billig-gitar og det var jo også de gamle originale som faller fra hverandre og går i oppløsning hvis de er slitne.

Artig gitar, fin å spille på, og har en særegen fin lyd med lipstick pickupene, men ingen hovedgitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal vel strengt tatt aldri si aldri når det kommer til gitarer av en rimeligere pris.

Et eksempel er jo Classic vibe serien til Squier, er vel rundt 3.5k? ny og jeg ble vertfall overbevist når jeg kjøpe min tele, Gikk egentlig inn i butikken fast bestemt på og kjøpe en mex strat til nesten dobbel pris men gikk ut med en Squier ^^

Flere rundt om kring som roser Classic vibe serien rundt om kring på forums og div andre gitar sider vertfall

Angående Danelectro er det jo super tøffe gitarer :D Har selv ingen erfaring med Danelectro med unntak en Distortion pedal jeg har av samme merke som var super billig og låter knall, Er vel egentlig bare og prøve og om man liker det så why not?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg forstår rett nå så har Dano-gitarene alltid vært et billigalternativ da, helt tilbake til hine hårde dager. Ja ja - whatever. Godt nok for Jimmy Page - godt nok for meg :D Får se om jeg kommer over en på ei sjappe en gang, hvis ikke GASen fører meg ut i uløkka og bestiller en uprøvd :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare godt nok for Page - det var godt nok for Syd Barret og er fortsatt godt nok for Tom Waits - men i bunn og grunn er det kule gitarer og som de fleste her har sagt - kanskje ikke den eneste gitaren du har - med mindre du spiller skrangle punk da ;)

For og ikke glemme Clapton som også har hatt mye morro med disse gitarene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg forstår rett nå så har Dano-gitarene alltid vært et billigalternativ da, helt tilbake til hine hårde dager. Ja ja - whatever. Godt nok for Jimmy Page - godt nok for meg :D Får se om jeg kommer over en på ei sjappe en gang, hvis ikke GASen fører meg ut i uløkka og bestiller en uprøvd :ninja:

de fleste her i østfold har inne... veit ikke hvor du holder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg forstår rett nå så har Dano-gitarene alltid vært et billigalternativ da, helt tilbake til hine hårde dager. Ja ja - whatever. Godt nok for Jimmy Page - godt nok for meg :D Får se om jeg kommer over en på ei sjappe en gang, hvis ikke GASen fører meg ut i uløkka og bestiller en uprøvd :ninja:

De hadde dem hos Myrbraathen i Oslo for 1-2 år siden, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Danelectro Dead On 67 Baritone som min hovedgitar, bruker den til alt mulig. Billig er den også, så om det blir ødelagt så er det bare til å kjøpe en ny.

I det ene bandet mitt spiller to av gitaristene på Dano-gitarer, tredjemann spiller på kassegitar.

Men som nevnt tidligere er så er det kanskje ikke gitaren du bruker som hovedgitar om man er nødt til å være veldig allsidig hele tiden.

Men til mitt bruk synes jeg min baritone funker helt utmerket. Perfekt til spagetti-western og dommedags-metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.